جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۲۰
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه طرح جابر بن حیان یکی از طرح‌های اولویت‌دار دوره ابتدایی است گفت: در این راستا طرح "جابرابن حیان" با مشارکت دانش آموز ابتدایی استان بوشهر و با ارائه طرح‌های علمی اجرایی شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمود قاسمی صبح امروز در نمایشگاه جابرابن‌حیان در کانون امام خمینی (ره) شهر دلوار اظهار داشت: جشنواره جابر ابن حیان از طرح‌های موثری است که موقعیتی را فراهم کرده است تا دانش آموزان با دستان خود سازه‌هایی را بسازنند و تفکر خلاق را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره سبب شد دانش آموزان از حافظه محوری به سمت تفکر خلاق بروند گفت: جشنواره جابر ابن حیان سبب می‌شود دانش آموزان را به سمت اقتصاد دانش بنیان که کلید نجات آینده کشور است هدایت کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در سال‌های گذشته دانش آموزان ابتدایی در مدارس کمتر به سمت فعالیت‌های عملی و درک مسائل راهنمایی شدند و جشنواره جابرابن حیان به عنوان طرح کم نظیر، کودکان را در محور مناسبی قرار داده است.

وی،با بیان اینکه طرح جابر بن حیان یکی از طرح‌های اولویت‌دار دوره ابتدایی است گفت: در این راستا طرح "جابرابن حیان" با حضور دانش آموز ابتدایی استان بوشهر و  با ارائه طرح‌های علمی اجرایی شده است.

قاسمی با بیان اینکه برای ساخت یک آینده روشن و متجلی باید از امروز به دستان کودکان و آینده سازان توجه کرد افزود: فردای یک جامعه را کودکان امروز رقم خواهند زد پس باید کودکان را با آنچه مفید است آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر باید کودکان را مانند یک شهروند خوب برای جامعه تربیت کند خاطر نشان کرد: اگر آموزش ما به تربیت دانش آموزان خوداتکا و خلاق روی آورد بدون شک دانش آموزان می‌توانند از خلاقیت‌های خود در آینده صاحب شغل و جایگاه مناسبی باشند.

قاسمی خواهان همکاری رسانه‌ها در نجات دانش آموزان این سرمایه‌های ارزشمند کشور از زندان حفظ محوری و محبوس شدن در تئوری‌ها شد و گفت: برای اینکه برنامه خوبی تنظیم شود باید صدای ما به والدین برسد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه خانواده باید از ما دانش آموز خلاق طلب کنند نه دانش آموز نمره 20، تاکید کرد: حذف مشق شب به روش سنتی سبب شد که ما بدانیم برای آموزش خلاقیت در مدارس باید در ابتدا والدین را آموزش دهیم تا بدانند که با حفظ محوری و رونویسی بی اثر نمی‌توان آینده‌ای برای دانش آموزان و فرزندان خود متصور باشند.

وی با اشاره به رویکرد جدید جشنواره جابر ابن حیان افزود: دست سازه‌های کودکان در نمایشگاه جابرابن حیان قابل مشاهده خواهد بود و جنبه رقابتی آن حذف می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه خیلی از دانش آموزان با برچسب‌هایی روبه‌رو می‌شوند که موفقیت‌های آنها را در آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: اگر مادر ادیسون (کاشف برق) از برچسب وارد شده به کودک خود جلوگیری نمی‌کرد امروز خلاقیت ادیسون و به تبع دنیای تکنولوزی دیرتر باید به پیشرفت می‌رسید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر این که دست به دست هم دهیم و کودکان خود را از حصارهای ساخته شده و اضطراب نامطلوب خارج کنیم اظهار داشت: این موضوعات باید در بین خانواده‌ها تکرار شود و این باور که مهارت جای حفظ محوری را بگیرد تقویت شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان موفق به درک صحیح چگونه آموختن و یادگرفتن باشند با خلاقیت خود می‌توانند موفق باشند.

وی بیان کرد: سیستم آموزشی امروز مبتنی بر محفوظات است و در آن پژوهش و ترغیب دانش آموز به خلاقیت و مهارت تقریباً جایی ندارد و با وجود طرح‌هایی چون جابر بن حیان و غیره در آموزش و پرورش می‌توان به فردا امید داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طرح جابرابن حیان به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقاء سطح علمی در مدارس دنبال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر