پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۲۵
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳

فکرشهر:  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: کم‌تحرکی از مسائل اساسی حوزه اجتماعی استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس برزگرزاده عصر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان بوشهر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: توجه به مسایل اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها امری مهم و ارزشمند است و امیدوارم با همکاری دستگاه‌های ذیربط به اهداف و نتایج مورد نظر برسیم.

برزگرزاده افزود: مساله کم‌تحرکی از معضلات و مشکلات اساسی در جامعه امروزی است و بویژه در استان بوشهر نیاز است که با ارائه راهکارهای لازم در راستای ترغیب و تشویق مردم به سمت ورزش اهتمام ورزیم.

وی یادآور شد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده استان بوشهر در زمینه کم‌تحرکی در رتبه نخست کشور است و همچنین ۴۲ درصد از مرگ و میرها بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، ورزش‌ها و بازی‌ها و تفریحات سالم از راهکارهای عملی مقابله با کم‌تحرکی است که امیدوارم با فرهنگ‌سازی و با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم، شاهد تحرک بیشتر مردم و نتیجتا سلامتی شهروندان باشیم.

برزگرزاده از برگزاری المپیاد ۲ روزه معلولان استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته، المپیاد ۲ روزه ورزشی معلولان استان با مشارکت تعداد قابل توجهی از معلولان در رشته‌های ورزشی متناسب با معلولان در اسفندماه سال جاری در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد تحرک بیشتر در بین معلولان و افزایش نشاط و امید در این قشر از اهداف برگزاری این المپیاد است که امیدوارم با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر