پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۵۷
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: در بیوگرافی کانال تلگرامش با تصویر یک پروانه آبی‌رنگ نوشته: «در جست‌وجوی حق و حقیقت» و سوابقش را این‌طور توضیح داده: ‏‏ «مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، مشاور ‌دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵.»

به‬ گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: سیدبشیر حسینی متولد نیمه آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) دارد و مرتبه علمی‌اش «استادیار» است. از ۶‏‎ ‎شهریور همین امسال، سمت‌هایی که در تلگرام نوشته را ‏به انضمام مدیریت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار به عهده گرفته است. حسینی به دلیل همین سوابق و احتمالاً تنظیم سوپاپ ‏اطمینان در برنامه‌ها، یکی از محبوب‌ترین میهمان‌های برنامه‌های تلویزیونی است؛ او پیش از داوری در عصرجدید، میهمان ثابت برنامه ‏‏ «رسانش» از شبکه امید سیما بود، در ایام جام‌جهانی هم در برنامه «زابی‌واکا» از تلویزیون اینترنتی آیو بود، در یکی از برنامه‌های ‏‏ «اکسیر» فرزاد حسنی بحث مفصلی درباره فضای مجازی داشت و در همین دو هفته گذشته در برنامه «هفت» از سینمای ‏ایران و نقش فیلمسازان انتقاد کرد: «برخی هنرمندان ما فقط ادعای مردمی بودن دارند ولی با ساخت برخی فیلم‌ها کام مردم را تلخ می‏کنند‌. هنرمند ما وجه مردمی بودن را فراموش کرده و از مردم دور شده است.» احتمالاً اینکه در ابتدای عصرجدید می‌گوید می‌خواهد ‏‏ «عاشقانه و جدی» داوری کند، به تسلطش به زبان فرانسه برمی‌گردد! 

تنها دکتر حاضر در عصرجدید، در تلگرام کانالی را مدیریت می‌کند که تا امروز کمتر از ۳۰۰ نفر عضو دارد، اینستاگرامش نیز با ۷ ‏هزار دنبال‌کننده هنوز شلوغ نیست، ولی موج کامنت‌ها از دیشب آغاز شده و در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت. او کتاب‌های «۱۵۰ ‏هشتگ» (با موضوع سواد رسانه‌ای) و «مهارت‌هایی برای خواندن، دیدن و شنیدن در شبکه‌های اجتماعی» را به بازار فرستاده و با این ‏همه مخالف فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی است: «اگر بر رسانه‌ها امیر نشویم، زیردستشان اسیر می‌شویم. با فیلترینگ اینستاگرام دو ‏قشر از این شبکه می‌روند، نخست مذهبی‌ها که دیدن سایت فیلتر شده را حرام می‌دانند و دوم جامعه سنتی. فیلترینگ تلگرام بزرگترین ‏خدمت را به ضد انقلاب کرد و آنها را در این پیام‌رسان با مردم تنها گذاشت.»

حسینی درباره داوری‌اش در عصرجدید هم تاکنون این نظر ‏را نوشته: «ما هفت نفر رو داوری می‌کنیم و ٧٠میلیون نفر ما رو! امیدوارم لذت ببرید، تأمل بکنید و تعامل بکنیم. عصرجدید، مسابقه ‏حرفه‌ای‌هاست. استعدادهای تازه و تازه‌کار باید اول با پشتکار، ابتکار و نمونه‌کار حرفه‌ای بشن و بعدش قدم روی چشم‌هامون بذارن. ما به ‏قابلیت رقابت استعداد ایرانی در سطحِ جهانی اعتقاد و اعتماد داریم و سطح توقعاتمون رو پایین نمیاریم.»‏

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر