سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۸۵
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۷

فکرشهر: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 90 نفر از زندانیان این استان مشمول این عفو شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سید قاسم طباطبایی جمعیت کیفری زندان‌های استان را  3هزار نفر عنوان کرد و افزود: فقط یک درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حدود 70درصد جمعیت کیفری استان سرپرستان خانوار هستند تصریح کرد: با ورود سرپرست خانواده به زندان افراد تحت تکفل آنها آسیب‌پذیر می‌شوند که ممکن است باعث افزایش جمعیت کیفری شود.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر را 154 نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد 73 نفر بدهکار مالی، 78نفر مهریه و سه نفر نیز زندانی دیه تصادف و شبه عمد هستند.

وی با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو 50هزار زندانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 90نفر از زندانیان این استان مشمول این عفو شدند و پرونده 387نفر دیگر نیز در دست بررسی است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 118نفر از زندانیان استان با کمک ستاد مردمی دیه استان و 80  نفر از محل کمک‌های برنامه "ماه عسل" آزاد شده‌اند.

وی ارائه آموزش‎های فنی و حرفه‌ای به زندانیان و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آنها پس از آزادی از زندان را جمله اقدامات سازمان زندان‌ها برای کاهش زمینه بازگشت محکومان به زندان عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر