سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۹۱
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت و حوزه علمیه پیشتاز تحقق گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیون انقلابی استان بوشهر اظهار داشت: در معیار میزان ارزش‌گذاری هر انسان در تاریخ ادیان یک قاعده مسجل و برهانی تلقی می‌شد و آن معیارهای مهم ارزش انسانی درجه اطاعت و جهاد در راه اجرای فرامین رهبر است.

وی افزود: این میزان و معیار اول ایمان، وحدت پیروی و اطاعت از فرمایشات  و جهاد ی عمل کردن در اجرای آن است.

امام جمعه بوشهر گفت: توجه به این مهم موجب شده است که در طول تاریخ ادیان تعدادی از شخصیت‌های تاریخ در کنار حجت خدا قرار گرفته و در منظومه صحابت مفهوم پیدا کنند و در تاریخ ماندگار شوند.

وی بیان کرد: همیشه ستارگان در منظومه خورشید که قرار می‌گیرند نور دارند به همین خاطر است که شخصیت‌ها در تاریخ ادیان زمانی دارای ارزش و مرتبط و ماندگاری می‌شوند که در کنار حجت خدا خود را معنا کند این قاعده کلی اساسی و دائمی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه گفت: هر کس از این منظومه جدا شود دچار سقوط از کهکشان تاریخ می شود. انقلاب اسلامی ایران هم اینچنین است منظومه ای که دارای همین قاعده است.

وی گفت:  هرکس در کنار رهبری ماند و تلاش برای تحقق فرمایشات آن داشته باشد این فرد دارای ارزش در منظومه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: انقلاب الهی که تشکیل می‌شود فتنه شروع می‌شود و این پیام خدا است که تا فتنه اتفاق افتاد خود را در منظومه ولایت قرار دهید تا خود را از فتنه مصون بدارید.

وی گفت: اکنون ارزش هر شخصیت، جریان و جبهه در فضای جهان اسلام و حتی در جهان بشریت می‌خواهد ارزش گذاری کنیم به ویژه در ایران این است که در منظومه ولایت چه جایگاهی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: اکنون میزان و حجت خدا مقام معظم رهبری است اگر کسی حزب و شخصیتی در هر مقام و هر لباسی خود را از رهبری دور کند در تاریخ مطرود خواهد شد.

وی بیان کرد انقلاب اسلامی در ۴۰ سال در مقابله با تهدیدات خارجی و سوء مدیریت های داخلی  انقلاب را تثبیت کنند و طبق فرمایشات رهبری گام دوم توسعه در ابعاد مختلف است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: حوزه علمیه بوشهر که یک حوزه ولایت مدار است اولین لبیک را بر صحبت های مقام معطم رهبری می‌ویند و خود را سرباز در تحقق این پیام می‌دانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر