سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۹۲
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱

فکرشهر: دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان بوشهر گفت: سومین مدرسه زمستانه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و اولین مدرسه زمستانه فناوری‌های نوین پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ماریا ظهیری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های سند نقشه جامع علمی کشور که بر اساس ظرفیت‌های مراکز علمی، پژوهشی و درمانی هدف‌گذاری شده است، توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

وی با اشاره به توصیه ویژه مقام معظم رهبری به‌منظور رشد و شکوفایی کشور در فناوری‌های نوین پزشکی و همچنین تعالی جایگاه علمی کشور در عرصه‌های رقابت بین‌الملل افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود به‌منظور آموزش، پژوهش و در اختیار داشتن نیروی جوان و جویای علم، وظیفه خطیر فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد زمینه فناوری‌های نوین پزشکی بر عهده دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از ذی‌قیمت‌ترین متولیان این حوزه است.

وی درباره برنامه‌های این رویداد ۵ روزه علمی گفت: زنگ آغاز به کار سومین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر و نخستین مدرسه فناوری‌های نوین پزشکی به همت اساتید و دانشجویان فرهیخته، چهارم اسفندماه سال جاری نواخته می‌شود.

ظهیری برنامه زمان‌بندی مدرسه زمستانی را چنین تشریح کرد: نخستین روز از این رویداد علمی به مدد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش استان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، برای دانش آموزان که امیدها و آینده‌سازان کشور هستند طراحی و برنامه‌ریزی‌شده است و در آن از اساتید برجسته کشور دعوت به همکاری و ایراد سخنرانی شده است.

دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بخش اصلی برنامه با حضور ۱۴ سخنران کشوری و استانی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کارگروه سلامت بنیاد نخبگان استان و تأیید رییس ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای مختلف این رویداد علمی افزود: آشنایی با زیست مواد و نانو بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، تشخیص و درمان بیماری‌ها، پزشکی آینده‌نگر بر مبنای پزشکی فرد محور، فناوری‌های پیشگیرانه، کارآفرینی در حوزه فناوری‌های نوین پزشکی، ملاحظات اخلاقی در فناوری‌های نوین پزشکی و برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های جنبی ازجمله اهداف اختصاصی این رویداد علمی ۵ روزه است.

ظهیری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

سومین مدرسه زمستانه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و اولین مدرسه زمستانه فناوری‌های نوین پزشکی از چهارم لغایت هشتم اسفندماه سال جاری در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می‌شود.

این رویداد علمی فرصتی ویژه برای بهره‌مندی حداکثری فارغ‌التحصیلان و علاقه‌مندان گروه‌های علوم پزشکی از امکانات آموزشی علمی و عملی مرتبط بادانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و فناوری‌های نوین پزشکی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر