سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۹۶
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹

فکرشهر: مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر گفت: یک‌هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر در اجرای این رزمایش تخلیه و جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حمزه اعتماد ظهر امروز در نشست در کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه پرتوی بوشهر به نقش مهم پدافند غیرعامل در افزایش آگاهی مردم و حفظ جان، مال و کاهش آسیب‌ها در بروز حوادث پرداخت و اظهار داشت: شناسایی حوادث و ارائه آموزش  در نقاط حساس از رسالت مهم پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر از اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: رزمایش پرتوی بوشهر در جوار نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق اطراف آن اجرا می‌شود.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اجرای رزمایش پرتوی  بوشهر خبرداد و افزود: در این ارتباط 9 کارگروه تخصصی برای برگزاری این رزمایش تشکیل شده است.

اعتماد، نیروگاه اتمی بوشهر را از ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان است دانست و تاکید کرد: در این راستا رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر برای افزایش آگاهی و آمادگی مردم در زمان حوادث احتمالی عملیاتی می ‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر به سناریوی رزمایش پرتوی بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در اجرای این رزمایش تخلیه یک‌هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر شامل 400 نفر در نیروگاه، 300 نفر در مناطق اطراف و مابقی از دریا برای مصون ماندن از آلودگی و اسکان در شهر عالیشهر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی آموزش‌های لازم در اجرای رزمایش پرتوی فرا گرفته‌اند گفت: رزمایش پرتوی بوشهر اوائل سال آینده با همکاری دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شود که روابط عمومی این دستگاه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند.

 رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه پرتوی استان بوشهر نیز با تاکید بر نقش مهم روابط عمومی‌ها در برگزاری رزمایش پرتوی بوشهر گفت: در رزمایش پرتویی بوشهر مدیریت و مهندسی افکار عمومی ازجمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

سید حسین ناظر با اشاره به توسعه و رشد روزافزون فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی افزود: روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی و شریک اصلی رسانه‌ها مسئولیت مهندسی و اقناع افکار عمومی را برعهده دارند.

 رئیس کارگروه مستندسازی قرارگاه پرتوی استان بوشهر نیز با تاکید بر نقش مهم پدافند عیرعامل در کاهش مشکلات و آسیب‌ها خاطر نشان کرد: باتوجه به اهمیت نقش پدافند غیرعامل درکاهش آسیب‌ها و تهدید‌ها نیاز است کارگروه‌های شهرستانی تمهیدات لازم را داشته باشند.

اسماعیل کاظمی افزود: پدافند غیرعامل همان مقاوم سازی است که به نوعی استان و زیرساخت‌های مهم را از تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی مصون سازیم.

وی با تاکید بر مشارکت بیشتر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آگاه سازی جامعه در برگزاری رزمایش پرتوی بوشهر بیان کرد: فضاسازی اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم باید به وسیله روابط عمومی‌ها انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر