سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر:
کد خبر: ۵۳۰۹۸
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶

فکرشهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر گفت: در سال ۹۷ برای بحث اشتغال ۱۶۶ فقره وام به ارزش ۴۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال به مددجویان شهرستان بوشهر پرداخت‌شده است.
به گزارش فکرشهر از فارس، سید محمدعلی مهیمنیان پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۷ برای بحث اشتغال ۱۶۶ فقره وام به ارزش ۴۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال به مددجویان شهرستان بوشهر پرداخت‌شده است. مکمل آن نیز در صندوق امداد ولایت کمیته امداد شهرستان بوشهر بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال وام به مددجویان شهرستان پرداخت کرده است و همچنین در بحث آموزش‌ها نیز ۲۹۱ مورد آموزش، کارآفرینی، پایداری و حرفه‌آموزی صورت گرفته  که بالغ بر ۶۸۳ میلیون و ۷۸۲ هزار ریال در این خصوص هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در جامعه امروز مسکن است که کمیته امداد شهرستان بوشهر در این زمینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بحث مسکن اعتبار به متقاضیان پرداخت کرده است. در مسکن شهری ۱۱ مورد در عالیشهر خریداری‌شده و در روستاهای تابع نیز ۱۴ مسکن احداث‌شده است و در همین قالب برای تعمیر مسکن ۹۰ سهمیه در شهرستان بوشهر بوده که تاکنون ۶۷ سهمیه پوشش داده‌ایم که از این ۶۷ سهمیه یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال برای بازسازی و تعمیر مسکن کمک بلاعوض به خانواده نیازمندان کمک شده است.

وی اظهار داشت: ۴۰۵ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بوشهر هستند که در طول سال در بحث پوشاک، هزینه‌های تحصیلی، کتاب کلاس‌های تقویتی و نوشت‌افزار مساعدت‌هایی به مبلغ ۴۱۱ میلیون و ۸۶۱ هزار ریال برخوردار شده‌اند و در بخش دانشجویی نیز ۸۲ دانشجو که ۳ نفر از آنان در رشته پزشکی در حال تحصیل هستند برای دو ترم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض کمک صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر اضافه کرد: به منظور جذب سرمایه نیکوکاران و خیرین و همچنین تقویت ارائه کمک‌های بهتر به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد، صندوق قرض‌الحسنه ولایت راه‌اندازی شده است که فلسفه ایجاد این صندوق ترویج سنت و فرهنگ قرض‌الحسنه است.

مهیمنیان‌پور با بیان اینکه تاکنون ۶۶۹ فقره وام ۵۰ میلیون ریالی و همچنین وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون ریال برای ۵۲ متقاضی تحت پوشش تصریح کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر تاکنون بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام دریافت کرده‌اند. ۹۴ مورد وام تعمیرات به خانواده تحت پوشش متقاضی باارزش یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال پرداخت‌شده و همچنین در زمینه وام خرید مسکن برای ۶ نفر متقاضی تشکیل پرونده داده‌شده که به ازای هر نفر ۱۳۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مطابق شیوه‌نامه به ازای هر خانوار ۳ میلیون ریال اجاره مسکن پرداخت می‌کنیم که تاکنون ۱۲۰ خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند و همچنین امسال ۵ جهیزیه برای دختران و ۵ هدیه به پسران به ارزش بالغ بر ۹۵۷ میلیون و ۲۱۰ هزار ریال پرداخت نقدی و کالایی داشته‌ایم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر اضافه کرد: جشن نیکوکاری از ۱۳ دی ۹۷ شروع‌شده است که برای این کار ۳ پروژه هدیه نوروزی، اکرام و ایتام، طرح ستاره مهریانی و طرح ارزاق شب عید تعریف‌شده است که بسته‌های شب عید به ارزش ۳ میلیون ریال توسط حامیان برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌شده و بر همین اساس ۶۸۰ میلیون ریال تاکنون برای خانواده‌ها برای شب عید کمک شده است.

مهیمنیان‌پور بیان کرد: طرح ستاره مهربانی ویژه مدارس نیز با همکاری آموزش و پرورش از دیگر پروژه این طرح است که بر اساس این طرح سنت حسنه انفاق بین دانش آموزان ترویج می‌شود و هر مدرسه کمک‌هایی را برای دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه جذب کند. طرح ارزاق شب عید برای جامعه از دیگر پروژه این طرح است که مخاطبین آن خیرین و سایر افراد جامعه مانند بازاریان و اصناف هستند که می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر