سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۳۱۲۹
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: زن جوان که در آرایشگاه دوستش اقدام به تزریق ژل زیبایی کرده بود، با عفونت صورتش مجبور به شکایت شد.

به گزارش فکرشهر، «ایران» در ادامه نوشت: آیدا دختر زیبایی بود که چند ماهی از ازدواجش می‌گذشت. با اینکه ایرادی در چهره‌اش نبود اما دلش می‌خواست تغییر کند. یک بار که این موضوع را در جمع دوستانش مطرح کرد به او پیشنهاد کردند با تزریق ژل زیبایی، چهره‌اش را به شکل دلخواه درآورد اما هزینه این کار سنگین بود و «آیدا» از پس آن برنمی‌آمد. به همین دلیل از همان روز تحقیقاتش را شروع کرد تا بتواند با قیمتی مناسب این کار را انجام دهد.

این جست‌وجو ماه‌ها ادامه داشت تا اینکه یکی از دوستان «آیدا» با معرفی خانم دکتری از آشنایانشان به او پیشنهاد داد تا در سالن آرایشگاه وی و با هزینه کم، کار تزریق ژل را انجام دهد.

تزریق به ظاهر بدون دردسر انجام شد اما چند هفته‌ای طول می‌کشید تا نتیجه کار مشخص شود. «آیدا» هر روز ساعت‌ها جلوی آیینه می‌ایستاد تا کوچک‌ترین تغییرات صورتش را هم زیر نظر بگیرد. اما هر چه از زمان تزریق می‌گذشت علائم عجیبی در صورتش بروز می‌کرد. چند ماه اول همسرش حرفی نمی‌زد اما به تدریج تغییر شکل صورتش باعث تعجب او و اطرافیان شد. تغییرات غیرعادی صورت آیدا قابل چشم‌پوشی نبود. درد عجیبی در صورتش داشت. بارها در این مدت با پزشکش تماس گرفت اما تجویزهای او هم تأثیری در بهبود وضعیت «آیدا» نداشت.

«آیدا» که برای درمان عفونت‌های صورتش به چند دکتر دیگر نیز مراجعه کرده بود وقتی متوجه شد خانم دکتر ناشی با تزریق اشتباه سبب شده صورتش عفونت کند از دکتر متخصص خواست تا ژل را تخلیه کند اما پزشک گفت این کار می‌تواند ریسک بالایی برای او داشته باشد، بدین ترتیب آیدا با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران(دادسرای جرایم پزشکی و دارویی) از خانم دکتر شکایت کرد.

با طرح این شکایت و تشکیل پرونده در دادسرا، به دستور بازپرس شعبه پنجم، رسیدگی به موضوع در دستور کار کمیسیون پزشکی قرار گرفت و نخستین جلسه با حضور سه کارشناس ۶ ماه بعد برگزار شد.

کارشناسان پس از بررسی شرایط بیمار، مدارک و اظهارات او، عوارض به وجود آمده در صورت «آیدا» را ناشی از تکنیک و انتخاب ژل نامناسب دانسته و خانم دکتر را به میزان ۵ درصد مقصر شناختند.

با اعتراض طرفین به این رأی، سه ماه بعد جلسه دوم کمیسیون با حضور پنج کارشناس تشکیل شد و کارشناسان این بار پزشک معالج را ۱۰ درصد مقصر شناختند و پرونده با توجه به تزریق ژل در مکانی غیر پزشکی و نامناسب و غیبت متهم در دو نوبت رسیدگی به پرونده برای بررسی تخلفات به سازمان نظام پزشکی ارسال شد.

پرونده «آیدا» این بار با اعتراض خانم دکتر به کمیسیون هفت نفره فرستاده شد و کارشناسان پس از بررسی مدارک و بررسی شرایط زن جوان، پزشک را به علت تزریق ژل با تکنیک ناصحیح و ایجاد عفونت و ناهمواری پوست، مرتکب قصور شده و در صورتی که عوارض بهبود نیابند، نیاز به تخلیه ژل وجود دارد. بنابراین پرونده خانم دکتر علاوه بر تعیین قصور پنج درصدی به نظام پزشکی ارسال خواهد شد.

پس از تأیید اشتباه خانم دکتر در سومین جلسه کمیسیون پزشکی، متهم با حضور در دادسرا بار دیگر به رأی معترض شد که اعتراض او مورد قبول قرار نگرفت و کیفرخواست با عنوان ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی به میزان پنج درصد صادر شد.

با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری دو (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی افراسیاب فرستاده شد. قاضی پس از شنیدن اظهارات طرفین، بررسی مدارک و شواهد پرونده، پزشک زن را مقصر شناخت و او را به پرداخت پنج درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر