پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۱۳۹
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸

فکرشهر:  استاندار بوشهر از تولید ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در همایش ملی میگوی ایران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیتی بسیار بالا در حوزه پرورش میگو است که به عنوان قطب میگوی پرورشی کشور شناخته می‌شود.

وی از افزایش تولید و پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و اضاقه کرد: استان بوشهر با تولید ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی در سطح کشور پیشتاز است و امسال شاهد افزایش ۸۰ درصدی برداشت مگیو در استان هستیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان می‌توان میزان پرورش میگو را بالاتر برد، خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی جدید می‌توان سالانه بیش از دو میلیارد دلار صادرات میگو شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همه تلاش و ظرفیت‌های خود را برای ضربه‌زدن به اقتصاد ایران اسلامی به کار گرفته‌اند، افزود: باید دسیسه‌های دشمنان به خوبی شناسایی و تبیین شود و برای مقابله با آن راهکارهای مناسب را استفاده کرد.

گراوند با بیان اینکه استان بوشهر دارای مزیت‌های بسیار بالایی در زمینه تولید است، ادامه داد: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های خوب استان بوشهر است که در بخش تولید گلخانه‌ای نسبت به دیگر استان‌ها هزینه‌های کمتری برای تولید دارند.

وی با بیان اینکه میگوی پرورشی استان بوشهر می‌تواند درآمدی بیش از پارس جنوبی را در پی داشته باشد، گفت: تولید و پرورش میگو به شیوه سنتی پاسخگو نیست و باید با استفاده از شیوه‌های نوین برای افزایش تولید تلاش کرد.

استاندار بوشهر خواستار بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و استفاده از ایده‌های نو و دانش نوین جهانی تولید میگو شد و بیان داشت: سه هزار ۵۰۰ هکتار اراضی دیگر برای پرورش میگو واگذار و ۸۰۰ هکتار نیز برای واگذاری آماده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر