شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور امام جمعه بوشهر؛
کد خبر: ۵۳۱۷۱
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

فکرشهر:  با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، هنرمندان انقلابی بوشهر در برنامه «انقلاب به روایت هنر» تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان بوشهر اظهار داشت: هنر از اثرگذاری بسیار بالای در جامعه برخوردار است و زیباترین و بهترین شکل ارائه داشته و یافته فرد است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: هنر مقوله‌ای است که ابعاد مختلف مبانی فلسفه و هنر تقسیم‌بندی و از آغاز تدوین هنر را به شکل دانش‌بنیان، محتواسازی‌ها، سرمایه‌های محتوایی، مدل‌ها و ساخت‌ها تبیین شده است.

وی افزود: اگر داشته ها و یافته ها با نگاه فلسفه هنر در عرصه هنر ارائه نشود، تاثیر نخواهد داشت و بدین خاطر است که هنر زیباترین شکل ارائه محصول اندیشه بشر به جامعه اسلامی است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: هنر از حیث نما و حوزه بنیادین نظری هندسه‌ای دارد که محصول نظری آن نشان از شخصیت هنری است و هنر با نگاه فلسفه نشان از این دارد که هنرمند داشته‌هایی دارد و آن نگاه ارائه است.

وی با بیان اینکه شعر زیباترین نمای بیان برای اظهار داشته‌ها ودانسته‌های یک انسان است افزود: محتوا، قالب و آهنگ، سه ضلع موثر شعر محسوب می‌شود که موجب تولید شعر می‌شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: فلسفه وجودی مسجد این است که فضای پیرامونی انسان‌هایی که به آنجا رجوع می‌کنند را به رنگ خدا در آورده و همه را در مدار الهی قرار دهد،که این همان عبودیت است.

وی افزود: در مساجد استان بوشهر خط مقاومت هنری در سه حوزه خانواده، نونهال و نوجوانان تشکیل شود و این سه حوزه می توانند با تشکیل جبهه خط مقاومت اقدام به مقاومت جهادی کنند و باید هنرهای بومی و سنتی به مانند نغمات آوایی، هنر سنتی، هنر معماری، مجسمه سازی و نقاشی و شاخصه های هنری استان را به نسل جدید آموزش داد.

در پایان این مراسم، عبدالرضا انصاری شاعر اهل بیت (ع) و مسئول کانون فرهنگی هنری الرسول (ص) روستای هلیله شهرستان بوشهر شعر سرود «آوای نماز» را قرائت کرد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از طرح «چهار دهه رویش های انقلابی»، از میان هنرمندان عرصه نمایش، کارگردانی، تالیف، شعر، مستندساز، خواننده و خبرنگار قرآنی از هشت چهره فعال در حوزه انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب نیز قدردانی شد.

به گزارش مهر، در این مراسم از حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی، عبدالرضا انصاری، عبدالرضا صدیق، محمود موجی، رضا میرشکار، میثم بشکوه، حامد فکوری و ساسان نوذری از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه بوشهر تجلیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر