جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۲۷۷
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از اجرای برنامه‌های مختلف برای شناسایی استعدادهای حوزه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه سومین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و نخستین مدرسه زمستانی فناوری‌های نوین پزشکی گفت: اصلی‌ترین سرمایه ما در حوزه سلول‌های بنیادی دانشمندان، نخبگان و نیروی انسانی خودباور و توانمند است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش علوم نوین پزشکی به عنوان علوم نوظهور در کشور افزود: شناسایی و کشف استعدادهای علاقه‌مندان به حوزه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ازجمله وظایف دولت به شمار می‌رود.

کشمیری بابیان اینکه پس از کشف استعداد، پرورش و نخبه پروری اهمیت پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم به منظور انجام مطالعات و گسترش تحقیقات توسط علاقه‌مندان به حوزه سلول‌های بنیادی ازجمله وظایف نهادهای حاکمیتی است که نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: آینده روشن و پر از امید پزشکی بازساختی به منظور درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و نقش آن در ایجاد تحولات شگرف علوم پزشکی نشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای علم نوظهور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد علمی برای سومین سال متوالی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان از همت والا و تلاش بی‌وقفه همکارانم در شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان و همراهی دانشجویان و اساتید علاقه‌مند در این حوزه است.

سومین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و نخستین مدرسه زمستانی فناوری‌های نوین پزشکی از چهارم اسفندماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغازشده است، این رویداد تا هشتم اسفندماه ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر