پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۳۷
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: بخشدار بردخون گفت: با توجه به استقبال گردشگران از آبشارگزخون سال آینده طرح ساماندهی فضای اطراف آبشار و مسیر دسترسی به آن در اولویت برنامه‌های گردشگری قرار می‌گیرد.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، مراجعین به سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «آبشار گزخون راه دسترسی ندارد» ثبت کرده‌اند و خواستار ایجاد راه مناسب برای حضور شهروندان و گردشگران به این منطقه زیبای گردشگری شدند که خبرنگار فارس جهت پیگیری این مطالبه مردمی به سراغ بخشدار بردخون رفت.

علی اخلاقی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آبشار گزخون در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر بردخون و در مسیر محور بردخون- دیّر واقع شده که فاصله آبشار تا روستای گزخون حدود 5 کیلومتر است و در مسیر دره گزخون قرار دارد که آب آن شور و سرچشمه‌ آن در دره قرار دارد و دره گزخون از کوه‌های اطراف امام‌زاده امیردیوان سرچشمه می‌گیرد.

بخشدار بردخون افزود: در دره گزخون مناظر زیبایی مانند آبشار، درختان خرما، نیزار، گیاه محلی خمه و در قسمتی آب تلخ جاری  است که قابل آشامیدن می‌باشد و بوته‌ها و گیاهانی مانند الوک، کنار، کلخنگ و گز فراوان یافت می‌شود.

اخلاقی اضافه کرد: این دره راه ارتباطی روستاهای ساحلی با آبادی‌های سمت شرق کوهستان از جمله خرگونه و شهر آبدان بوده است که حدود 1500 متر از فاصله روستا تا آبشار را می‌توان با وسیله نقلیه طی نمود و بقیه مسیر باید پیاده طی شود که به دلیل کمبود منابع مالی، تا پایان سال توانایی تأمین امکانات لازم برای گردشگران در اطراف آبشار وجود ندارد اما با توجه به استقبال گردشگران از آبشار، تلاش می‌کنیم سال آینده طرح ساماندهی فضای اطراف آبشار و مسیر دسترسی به آن در اولویت برنامه‌های گردشگری قرار گیرد.

به گزارش فارس، بر اساس گفته مردم منطقه این آبشار از گذشته دور وجود داشته که در اصطلاح محلی آبشار گزخون به اوچخ یا اوچرخ معروف است که روزگاری آب اطراف این آبشار برای استفاده در آسیاب‌های آبی به پایین کوهستان منتقل می‌شده که آثار راه‌های انتقال آب در اطراف آبشار دیده می‌شود و در چند سال اخیر محلی برای حضور گردشگران محلی و استان و کشور بوده و در فصول مختلف مورد بازدید قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر