چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۴۰
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: فرماندار دیر گفت : توزیع میوه شب عید در روز24 یا 25 اسفندماه در سطح شهرستان شروع و تا پایان عید نوروز ادامه دارد و مرغ گرم و منجمد نیز به همین منوال حتی ممکن است زودتر از تاریخ یاد شده در اختیار مردم قرار گیرد که عامل‌های توزیع نیز مشخص شده‌اند و کنترل می‌شوند
قیمت میوه و مرغ شب عید در «دیر» کنترل می‌شود/«کوه نمک» از جذاب‌ترین مناطق گردشگری است

به گزارش فکرشهر از فارس، کریم علی‌حسنی صبح امروز اظهار داشت: شهرستان دیر دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی شامل کوه‌ نمک جاشک، قلعه بردستان، جزیره نخیلو، مزارع  گوجه فرنگی، چشمه آب گرم، امام زاده‌ها ،اسکله صیادی و  سواحل بکر و ماسه‌ای می‌باشد که هر کدام از آنها پتانسیل بزرگی برای جذب گردشگران و حضور مسافران نوروزی خواهد بود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه امسال در کمیته ستاد تسهیلات سفر ، خدمات ویژه‌تری نسبت به سال‌های قبل به مسافران نوروزی و گردشگران ارائه خواهد شد، افزود:با بازسازی‌های صورت گرفته در قلعه بردستان این مجموعه تاریخی در ایام نوروز مکان مناسبی برای بازدید گردشگران خواهد بود، همچنین مجموعه رستوران سنتی با همت بخش خصوصی در ساحل بندر دیر آماده پذیرایی از مسافران است.

وی کوه نمک جاشک را از جذاب‌ترین مناطق گردشگری شهرستان دیر برشمرد و ابراز کرد: در روستای جاشک یک مجموعه سنتی تفریحی جهت اسکان کوه‌نوردان و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که می‌توانند علاوه بر استراحت، از غذاهای محلی منطقه تناول کرده و لذت ببرند.

علی‌حسنی افزود: همچنین در روستاهای سجادیه ، نرکو و جبرانی نیز اقامت‌گاه بوم‌گردی ایجاد شده و گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای این روستاها و شهرستان با حضور افراد راهنما بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه کمبودهایی که در برخی پارک‌ها در بحث سرویس‌های بهداشتی وجود داشت مرتفع شده است ، ادامه داد: برای تعدادی از قایق‌ها مجوز موقت حمل مسافر و تفریحی صادر شده تا گردشگران دقایق خوشی را با گشت در آب‌های نیلگون خلیج فارس سپری کنند که در کنار آن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها در سراسر شهرستان برنامه‌های فرهنگی خوب و با نشاطی تدارک دیده شده که قطعا برای شهروندان و مسافران جذابیت خواهد داشت.

علی‌حسنی در رابطه با تنظیم بازار گفت: توزیع میوه شب عید در روز24 یا 25 اسفندماه در سطح شهرستان شروع و تا پایان عید نوروز ادامه دارد و مرغ گرم و منجمد نیز به همین منوال حتی ممکن است زودتر از تاریخ یاد شده در اختیار مردم قرار گیرد که عامل‌های توزیع نیز مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از نشست‌هایی که در شورای تخصصی و امنیتی شهرستان در بحث صید ترال برگزار شد شاهد اقدامات خوبی از سوی سپاه بودیم، اضافه کرد: روز گذشته نیز محموله ماهی که از شش شناور صید ترال که اخیرا توسط پاسداران پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) منطقه چهارم ندسا توقیف شده بود به دستور دادستانی آن قسمت از ماهی‌ها که قابل استفاده و حلال بود با قیمت ارزان‌تر از نرخ بازار بین مردم توزیع شد.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: یک نمایشگاه عرضه مواد غذایی ته‌لنجی و کالای ملوانی نیز پشت بازارچه ماهی و میگو در سوله های شیلات راه‌اندازی می‌شود که مجوزهای لازم نیز صادر شده  و در این نمایشگاه کالاها با قیمت مناسب و پایین‌تر از نرخ بازار در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر