شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۴۴۱
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

فکرشهر:  روستاهای لاورده، لاور گل، هفت چاه و سه چاه از شهرستان جم در آخرین تغییرات تقسیماتی کشور به بخش تازه تاسیس سیراف در شهرستان کنگان ملحق شدند که باعث موضع‌گیری جمی‌ها شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی قیصری: در نشست هیئت دولت و در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، هیئت وزیران با تغییر و اصلاح تقسیماتی در استان های زنجان، ایلام، بوشهر، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، مازندران، البرز و یزد موافقت کرد.

به موجب این تصمیمات، ضمن تغییر و اصلاح تقسیماتی، ارتقای چند شهر به شهرستان و ایجاد چهار بخش و هفت شهر جدید به تصویب رسید و با هفت مورد انتزاع و الحاق موافقت شد.

ارتقای بیدخون و بهارستان به شهر و ارتقای سیراف به بخش از جمله تغییرات جنوب استان بوشهر است که به تایید رئیس جمهور رسید.

روستاهای لاورده، لاور گل، هفت چاه و سه چاه از شهرستان جم در آخرین تغییرات تقسیماتی کشور به بخش تازه تاسیس سیراف در شهرستان کنگان ملحق شدند که این الحاق با واکنش شدید مردم و مسئولین جم مواجه شده است.

اطلاعی از تغییرات نداشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دست غیب باعث جدایی روستاهای جم شده است.

عبدالحسین اکسیر با بیان اینکه هفت‌چاه و سه‌چاه جزیی از جغرافیای جم است تاکید کرد: این منطقه را می‌توان به عنوان بام شهرستان‌های پیرامونی قلمداد کرد.

 این عضو شورای شهر جم تاکید کرد: این روستاها از لحاظ منطقه گردشگری منحصر به فرد است و جای تاسف و تاثر است که بخشی از بهترین جغرافیای جم که سه چاه کمتر از سه کیلومتر تا پردیس جم فاصله دارد جدا می‌کنند و هیچ مسئولی از این جریان مطلع نیست.

اکسیر تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از دیروز داشته‌ام فرمانداران کنگان و عسلویه اظهار بی‌اطلاعی داشتند و نماینده مردم در مجلس نیز تکذیب کرد، بنابراین دست غیب باعث این اتفاق شده است.

مصوبه انتزاع لغو شود

نماینده شهرستان جم در شورای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در اسرع وقت مصوبه انتزاع برخی از مناطق شهرستان جم و الحاق آن به شهرستان کنگان لغو شود.

حسن رمضانی با بیان اینکه جغرافیای شهرستان جم خط قرمز مردم و شورای شهرستان جم است گفت: این تصمیم نسنجیده و غیرکارشناسی موجب نگرانی و سلب آرامش مردم و فعالین اجتماعی شهرستان جم شده است.

وی تاکید کرد: ضمن قدردانی از تلاش های خانم دکتر الماسی در ارتقای برخی مناطق و روستاهای جنوب استان، انتظار داریم خیلی صریح و شفاف مواضع خود را در خصوص مصوبه هیئت دولت و انتزاع صورت گرفته بیان کنند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: قصور و کوتاهی در این امر از سوی هر مقام و مسئولی که باشد برای مردم شهرستان جم قابل مدارا و بخشش نخواهد بود.

رمضانی تصریح کرد: شهرستانی که این روزها با دغدغه و مشکلات اساسی از جمله انتقال خط آب شرب، بحران کم آبی و کاهش شدید سفره های زیر زمینی، آلودگی های زیست محیطی صنایع، راه‌های مواصلاتی، تعطیلی فرودگاه،بلاتکلیفی مالی و سردرگمی بازیکنان و هواداران پارس جم و افزایش روزافزون جوانان تحصیل کرده بیکار روبرو است، این مصوبه که سبب ایجاد شوک بزرگی بر شهرستان جم شده و عصبانیت مردم را به دنبال داشته باید در اسرع وقت لغو شود.

وی افزود: از فرماندار شهرستان جم می خواهیم تا حصول نتیجه این خواسته را دنبال کنند.

رمضانی با تاکید بر اینکه شورای شهرستان جم  نسبت به این مصوبه نادرست اعتراض شدید دارد، افزود: از حقوق مردم شهرستان جم گذشت نخواهیم کرد و با تشکیل جلسه اضطراری این موضوع را با جدیت تمام دنبال می کنیم.

موضوع انتزاع در دست پیگیری است

فرماندار جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: با توجه به ابلاغ تغییرات تقسیماتی کشور طی روزهای اخیر و ایجاد بخش سیراف در شهرستان کنگان، دو روستای هفت چاه و سه چاه در بخش مرکزی جم به این بخش تازه تاسیس ملحق شده است.

محمد حسینی تاکید کرد: هر چند این تغییر تقسیماتی به درخواست اهالی این دو روستا انجام شده است اما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و حل موضوع در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه روستاهای لاورده و لاور گل در تقسیمات کشور در محدوده شهرستان کنگان قرار داشته گفت: خدمات دهی به این دو روستا نیز همواره از طریق شهرستان کنگان انجام می‌شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر