شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۴۴۲
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر خبر داد و گفت: در این سفربزرگترین سالن اجتماعات مرکز استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ نفر افتتاح می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالرضا عالی‌پور  با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر اظهار داشت: ظهر جمعه 10 اسفند سید عباس صالحی در سفر به بوشهر ضمن دیدار با هنرمندان پیشکسوت موسیقی، هنرهای نمایشی و شعر و ادب بزرگترین تالار فرهنگی استان بوشهر را افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این تالار 700 نفره  در محوطه مجتمع فرهنگی هنری بوشهر ساخته شده است گفت: این مجموعه در زیربنای  یک‌هزار و 500 متر مربع شامل سالن تشریفات، اتاق گریم و رختکن، سالن اصلی، گالری، محوطه اداری و سیستم‌های پیشرفته سرمایشی و صوتی و تصویری است.

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه با افتتاح این مجموعه به  فضاهای فرهنگی استان افزوده می‌شود خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه فرهنگی افزون بر 140 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

عالی‌پور دیدار با ایرج صغیری، اسماعیل روشن‌روان و اسکندر احمدنیا را از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر دانست و تصریح کرد: دیدار جداگانه با سه هنرمندپیشکسوت هنرهای نمایشی، موسیقی، شعر و ادب از برنامه‌های مهم سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر است.

وی، با اشاره به نام‌گذاری 11 تا 16 اسفند به نام هفته قرآن و عترت استان بوشهر گفت: نامگذاری 16 اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، صاحب قرآن رمزدار تعیین  شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت برنامه‌های مهمی تدوین شده است خاطر نشان کرد: برنامه هفته قرآن و عترت استان بوشهر با غبارروبی آرامگاه آیت‌الله معتقد اهرمی در مقبره خانوادگی در ضلع شمالی خانه مسکونی این مرحوم در محله ریشهر بوشهر آغاز می‌شود.

عالی‌پوربرگزاری یادواره شهدای قرآنی را از دیگر برنامه هفته قرآن و عترت استان بوشهر دانست و افزود: اجرای مرحله مسابقات استانی در دو بخش خواهران و برادران، همایش تجلیل از برگزیدگان شهرستانی در جشنواره‌های سرودهای قرآنی، نوحه‌های پامنبری و خوشنویسی در بخش بزرگسالان و جشنواره نقاشی، نقالی و سرود در بخش کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.

 وی ، آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان بوشهر را روز 15 اسفند در مصلی نماز جمعه بوشهر دانست و بیان کرد:اشاعه فرهنگ غنی قرآن و بهره‌گیری از معارف قرآن، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر