پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۵۰۴
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۹

فکرشهر: رئیس نیروگاه اتمی بوشهر از آغاز عملیات اورهال این نیروگاه خبر داد و گفت: تعمیرات نیمه‌اساسی نیروگاه اتمی بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین غفاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر دارای دو نوع اورهال شامل تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی است که امسال عملیات تعمیرات نیروگاه به صورت نیمه‌اساسی خواهد بود.

وی از جابجایی یک سوم بسته‌های سوخت در این عملیات خبر داد و اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر بعد از وقفه‌ای دو ماهه از ۱۱ اردیبهشت‌ماه وارد مدار شد و از هفتم اسفندماه بعد از ۲۹۷ روز کار مؤثر عملیات اورهال آغاز شد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به توان هزار مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر، تصریح کرد: در سال جاری از ۷.۲ دهم میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر ۶.۶ دهم میلیارد کیلووات ساعت وارد شبکه سراسری کشور شده است.

وی از جابجایی سوخت، رفع عیوب تجهیزات و بررسی و بازرسی‌های فنی و الزامات ایمنی خبر داد و بیان کرد: عملیات انتقال و جابجایی سوخت به مدت حدود ۱۹ شبانه روز انجام خواهد شد و در ادامه تعمیرات تجهیزات مختلف، سالن توربین و سالن راکتور انجام می‌شود.

غفاری از انجام آزمایش‌های لازم مربوط به سیستم‌های ایمنی در هشت روز انتهایی عملیات تعمیرات خبر داد و افزود: تعمیرات نیمه اساسی سال گذشته بدون انحراف در همان مدت تعیین شده و به موقع انجام و به شبکه متصل شد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: در سال جاری ۱۳ کارشناس از هشت کشور به مدت سه هفته نسبت به ارزیابی نیروگاه اقدام کردند که نتایج آن بیانگر وضعیت مطلوب بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر