چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر - کورش امینی: رییس کمیته امداد آبپخش از پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال بابت مستمری مدجویان، ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن مددجویان، اعزام ۲۴ مددجو به اردوی راهیان نور و اهدا ۲۰ دستگاه یخچال ۱۲ فوت جمعا به مبلغ ۱میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد آبپخش شهرستان دشتستان خبر داد...
کد خبر: ۵۳۶۴۲
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

فکرشهر - کورش امینی: رییس کمیته امداد آبپخش از پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال بابت مستمری مدجویان، ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن مددجویان، اعزام ۲۴ مددجو به اردوی راهیان نور و اهدا ۲۰ دستگاه یخچال ۱۲ فوت جمعا به مبلغ ۱میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد آبپخش شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، رئیس کمیته امداد شهر آب‌پخش با تاکید بر تامین مسکن مددجویان روستایی و شهری  گفت: به ساخت ۶۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد آب‌پخش ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده ایم.

رمضان غلامی اظهار داشت: یکی فرایندهای توانمندسازی ما، حوزه اشتغال و خودکفایی است که به حمداله کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۳۹۷ توانسته است از این ظرفیت ویژه در راستای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد گامی اساسی بردارد .

غلامی افزود :در همین لحاظ ما توانسته ایم ۱۰۱ فقره وام اشتغال زایی در زمینه های دامداری، کشاورزی و سایر موارد به مددجویان متقاضی واگذار کنیم.

رییس کمیته امداد آبپخش تصریح کرد: مبلغی که مددجویان داده شده ۳ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات امدادی و بانکی بوده که بخشی هم مربوط به وام های روستایی بوده است و همکاری کمیته امداد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به واسطه همین ظرفیت است که از وام روستایی استفاده بهینه شود.

غلامی گفت: ساخت مسکن یکی از آیتم های زیر بنایی و کلیدی ما در توانمندسازی است و در اولویت برنامه کمیته امداد است که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

رییس کمیته امداد آبپخش بیان داشت: سال ۱۳۹۷ توانسته ایم ۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان احداث کنیم  که ویژه خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و فاقد مسکن است و برای ساخت این واحدها مبلغ ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شده است.

وی زیربنای هر واحد مسکونی روستایی را 50 متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: کل هزینه‌های در نظر گرفته  برای هر واحد 50 متری 35 میلیون تومان است که مبلغ 26 میلیون تومان توسط کمیته امداد، 4 میلیون از سوی خیران و 5 میلیون تومان نیز به‌ صورت وام قرض الحسنه تامین می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهر آبپخش بر مشارکت خیران در تامین مسکن مددجویان تاکید کرد و گفت: مشارکت خیران در این طرح ارزشمند نقش بسیار مهمی در حل مشکلات مددجویان و نیازمندان روستایی دارد.

غلامی اضافه کرد: خدمات مستمری مددجویان که به صورت ماهیانه تقدیم عزیزان می کنیم در قالب مستمری اول و دوم که در قالب اضافه یارانه است، ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان است که جمعا در طی ۱۱ماه گذشته این مبلغ به ۱۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی افزود: یکی از کارهای کلیدی فرهنگی ما اعزام راهیان نور است که به عنوان اولین کمیته امداد استان بوشهر ۴۴ نفر از مددجویان را به اردوی راهیان نور مناطق جنگی کشور اعزام کرده ایم که این کاروان با مشارکت پایگاه مقاومت خواهران اطهر آبپخش و به مدت چهار روزبود و مبلغ شش میلیون و دویست هزار تومان از اعتبارات فرهنگی هزینه شده است.

رییس کمیته امداد آبپخش ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی به ۲۰ نفر از خانواد های ایتام ومحسنین، یک دستگاه یخچال ۱۲ فوت اهدا شد.

غلامی در پایان گفت: ارزش ریالی هر دستگاه یخچال اهدایی ۵ میلیون تومان است که از محل اعتبارات دولتی مناطق محروم جمعا به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان به افراد نیازمند که فاقد این لوازم ضروری بودند، اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر