پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۷۶۹
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از واریز آخرین مستمری سال ۹۷ مددجویان کمیته امداد طی فردا شب خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، پرویز فتاح در نشست خبری خود که به منظور تشریح عملکرد یکساله این نهاد و پاسخ به سوالات خبرنگاران برگزار شد گفت: براساس دستور رئیس جمهور «سبد کالا» و همچنین «عیدی» مددجویان هم ظرف یک‌هفته آینده پرداخت می‌شود.

فتاح با بیان اینک سال سختی را به پایان می‌بریم افزود: این سختی در جامعه هدف ما هم ظهور و بروز داشته است. با برنامه‌ریزی‌ها و همراهی مردم، دولت و مجلس وظایفمان را به شکل کامل طی این سال به نتیجه رساندیم و نتیجه اقدامات آرامشی است که در جامعه هدف ما حاکم است.

وی با بیان اینکه همیشه سعی کردیم در سختی‌ها کنار مردم باشیم، اظهار کرد: با وجود سختی‌ها به آینده امیدواریم. اقشار تحت پوشش کمیته امداد ضعیف‌ترین هستند اما مورد حمایت نظام‌اند. نگران نیستیم اما مسیر سختی را پیش رو داریم.

توزیع «سبد کالا» و «عیدی» مددجویان ظرف هفته آینده

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه شب گذشته یارانه به حساب همه افراد تحت پوشش واریز شد، گفت: فرداشب مستمری همه افراد تحت پوشش واریز و پرونده مستمری سال ۹۷ بسته خواهد شد. سبد کالا و عیدی نیز بر اساس دستور رئیس جمهور ظرف یک هفته آینده واریز خواهد شد و هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به شکل متوسط ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

فتاح از پرداخت ٩۵ درصدی بودجه کمیته امداد از محل خزانه خبر داد و گفت: کمیته امداد از محل بودجه تبصره ١۶ هم ١۴٠٠ میلیارد تومان ردیف بودجه داشت که٩٧ درصد آن جذب شده است و بیش از ١١٠ هزار فقره وام پرداخت شده است.

 به گفته وی امسال ۴٧٠ میلیارد تومان وام توسعه روستایی  پرداخت شده است.

رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

رئیس کمیته امداد در ادامه از افزایش ٣۵ درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری نیز ۵٠ درصد رشد داشته است.

فتاح در ادامه از ساخت ۵٢٠٠ واحد در مناطق زلزله زده کرمانشاه از بین ۵۴٠٠ واحد  خبر داد و گفت:٢٠٠ واحد باقی مانده هم تا خرداد ماه سال ۹۸ به پایان می‌رسد.
از بین رفتن صف پرداخت جهیزیه و وام ضروری

 وی  همچنین از پرداخت ١۵٠٠ میلیارد وام ضروری ۵ میلیونی خبر داد و گفت: صف وام ضروری برداشته شده است. همچنین ۳۰۰ هزار فقره وام پرداخت شده است. هنچنین صف پرداخت جهیزیه نیز از بین رفته است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سرانه ها از ابتدای فروردین ب متناسب با تورم پرداخت خواهد شد اظهار کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شکل ١٠٠درصدی در کمیته امداد اجرا شده و هیچگونه مجوزی برای ادامه کار کسی گرفته نشده است. امسال به ۴۵ سفر استانی رفتم و در مجموع سه ماه در این مأموریت بودم.

افزایش ۱۵ درصدی بودجه ۹۸ کمیته امداد
افزایش ۲۰ درصدی مستمریها از فروردین

فتاح با بیان اینکه بر اساس بودجه مصوبه مجلس برای سال ۹۸ ردیف اصلی بودجه کمیته‌ امداد ۱۵ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: بودجه کمیته امداد از محل تبصره ١۴ ٢٠ درصد افزوده شده است. همچنین از اول فروردین ماه ٢٠ درصد مستمری مددجویان افزوده می‌شود.

حل مشکل مسکن مددجویان در سال آینده/تمام ایتام خانه‌دار می‌شوند

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه با همکاری دولت و مجلس وام اشتغال از محل تبصره ۱۶ که ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بود ۲.۵ برابر شده و به ۳,۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: برای سال آینده مشکل مسکن جامعه هدف کمیته امداد را حل می‌کنیم. همچنین تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد خانه‌دار می‌شوند. مشکل مسکن روستایی نیز حل شده و دیگر مسکن نامناسب و مددجوی بدون مسکن نیز در این مناطق نخواهیم داشت. برای مناطق شهری نیز به دلیل گران‌تر بودن مسکن مشکل رهن و اجاره حل خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه در سه ماه اخیر چهار توافق نامه با آقای نوبخت امضاء کردیم اظهار کرد: توافق نامه اخیر نیز در مورد ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بود. همچنین برای سال آینده ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای ایتام در شش استان، ۶۰۰۰ مسکن در منطقه سیستان و بلوچستان، ۵۰۰۰ واحد مسکونی در جنوب کرمان احداث خواهد شد. همچنین سپاه پاسداران نیز در حال ساخت ۶۵۰۰ واحد مسکونی است.

بیمه مددجویان شهری به بیمه سلامت واگذار شد

وی با بیان اینکه با همکاری مجلس و دولت از سال آینده بیمه مددجویان شهری به بیمه سلامت واگذار می‌شود، تصریح کرد: به این ترتیب همه مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی در مورد دریافت پول ساختمان سوهانک کمیته امداد نیز توضیح داد: این پول بر اساس قانون دریافت می‌شود و ۳۰۰ میلیارد تومان ابتدا به شکل نقدی دریافت کردیم. همچنین تضمین گرفتیم تا هر شش ماه یک چک ۱۰۰ میلیاردی دریافت کنیم که تاریخ اول چک نیز مربوط به دی ماه امسال بود. چک بعدی نیز در تیر ماه سال آینده نقد خواهد شد. این پول در صندوق امداد ولایت به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری شده و صرف امور جاری نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد جمع‌آوری صندوق‌های صدقات نیز توضیح داد: صندوق‌های صدقات سه دسته هستند. بخشی از آنها در معابر، بخشی در اماکن مثل فرودگاه‌ها، مترو، ادارات و … و بخش دیگر نیز صندوق‌های کوچک خانگی هستند. آنچه که برای جمع‌آوری مد نظر کمیته امداد است، صندوق‌های مربوط به معابر است که در معرض آسیب هستند. تعداد این صندوق‌های صدقات امسال ۱۰ درصد کاسته شده است.

فتاح با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا به سمت پرداخت الکترونیکی و غیر حضوری حرکت کنیم گفت: زمانی که خیران به شکل الکترونیک صدقات خود را پرداخت می‌کنند در عین حال که کمک آنها سریع‌تر به دست مردم می‌رسد حق انتخاب نیز دارند. به عبارت دیگر کمک‌های آنها جهت دار خواهد بود. این در حالیست که صدقات مردم از محل صندوق‌های مذکور به شکل آن است و به ما اختیار داده می‌شود که در چه موردی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مردمی کمیته امداد است که معادل ۴۰ درصد درآمد آن از طریق الکترونیکی تأمین می‌شود، گفت: رویکرد ما برای سال آینده تقویت این بخش برای دریافت کمک‌های مردم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۱۰ هزار مسکن مهر بالای ۵۰ درصد پیشرفت را از دولت دریافت کردیم ادامه داد: برای دریافت این تعداد مسکن مطمئن شدیم که زیرساخت‌های آنها مشکلی ندارد. همچنین سعی کردیم بیش از ۲۰ واحد به شکل تجمعی از مددجویان در یک مسکن حضور نداشته باشد.

جذب پشت نوبتی‌ها با خروج مددجویان توانمندشده
اختصاص ۸۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای رفع فقر

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس برای سال آینده به کمیته امداد این اختیار را داده است که از محل تبصره ۱۴ بخشی از پشت نوبتی را جذب کند اما بر اساس اعلام استان‌ها در حال حاضر پشت نوبتی نداریم و تعداد کمی هم که وجود دارد به ازای خروج و توانمندی مددجویان، تعداد جدیدی جذب می‌شوند.

به گفته وی امسال ۶۲۰ هزار خانوار به تعداد مددجویان اضافه شده است و در مجموع ۱۵۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. همچنین ۶۲۰ هزار نفر مددجویان موقتی کمیته امداد هستند که با توجه به شرایط جذب شده‌اند.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد از خدمات کمیته امداد به غیر مددجوها ارائه شده است تاکید کرد: امسال میزان خدمات به غیر مددجویان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و سال آینده نیز اگر شرایط اقتضا کند ممکن است این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: امسال از محل تبصره ۱۴ برای حل مشکل فقر، دولت ۷,۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده بود که به شکل ۱۰۰ درصد پرداخت شد و این رقم برای سال آینده به ۸,۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر