شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۷۸۰
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت:این سفر برکات بسیار زیادی برای استان به همراه خواهد داشت و اعتباراتی که در جریان سفر رئیس‌جمهور به طرح‌ها تزریق خواهد شد ما را چندین سال به جلو می‌برد.
به گزارش فکرشهراز فارس، کریم علی‌حسنی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: این سفر برکات بسیار زیادی برای استان به همراه خواهد داشت و  اعتباراتی که در جریان سفر رئیس‌جمهور به طرح‌ها تزریق خواهد شد ما را چندین سال به جلو می‌برد.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه خطه جنوب به مهمان‌نوازی مشهور است،افزود: ما مدیران ادارات باید حداکثر تسهیل‌گری را برای حضور مردم فراهم کنیم و هیچ محدودیتی قائل نشویم و بگذاریم مردم و کارکنان و کسانی که دلشان برای این نظام و اقتدار این نظام می‌تپد و دغدغه استان ، ایران و نظام اسلامی دارند با شور و نشاط به استقبال رئیس‌جمهور بروند.                                                            

وی با اشاره به اینکه مردم در مراسمات ملی و مذهبی از مسؤولین چند قدم جلوتر هستند، بیان کرد: مردم با موقعیت‌شناسی و حضور در مراسمات 22 بهمن‌ماه اقتدار نظام را به رخ دشمنان کشیدند و پشتوانه‌ای برای مسؤولین و سردمداران نظام شدند تا بتوانند حداکثر دفاع از حقانیت ایران و طلب مطالبات به حق ایران داشته باشند ، در حالی که دشمنان این را درک نکرده‌اند.                                       

علی‌حسنی از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان دیر خبرداد و افزود: البته هنوز این موضوع قطعی نشده اما در صورتی که تغییری در برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور ایجاد نشود شاهد حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان خواهیم بود که مطالبات مردم را در شورای اداری منتقل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جنوب کشور با توجه به شرایط خوب آب و هوایی در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی است، ابراز کرد: سال گذشته استان بوشهر رتبه سوم کشور در زمینه جذب مسافر داشته است که ما به سهم خود باید تلاش کنیم نه تنها این آمار کاهش نداشته باشد بلکه ارتقاء یابد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد:شهدا چشم و چراغ  و راهنمای ما هستند و همگان در همایش روز شهدای شهرستان دیر که 22 اسفندماه برگزار می‌شود حضور چشم‌گیری داشته باشند.

فرماندار شهرستان دیر گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری  و حضور مسافران و گردشگران نوروزی در راستای درآمدزایی برای شهرستان و ایجاد شغل برای بومیان منطقه استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه هرگونه حفاری و تخریب در شهرها از 25 اسفندماه ممنوع است، ادامه داد: گشت‌های نوروزی در ایام عید فعال باشند و چادرهای محل اسکان مسافران نوروزی باید ساماندهی شود و در شرایط اضطراری هم از تمام ظرفیت سالن‌های سطح شهر فارغ از بخش‌نامه‌ها استفاده شود.

علی‌حسنی تأکید کرد: طبق دستورالعمل جدید در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب ، ادارات از سال آینده باید مصرف آب خود را 20 درصد کاهش دهند .

رئیس بنیاد شهید شهرستان دیر گفت:از سال 84 روند الکترونیکی شدن خدمات بنیاد شهید شروع شده و با استفاده از سامانه سجایا خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان می‌توانند در سراسر کشور با استفاده از شماره ملی خدمات دریافت کنند.

داریوش محمدی با بیان اینکه اکنون 95 درصد جانبازان و ایثارگران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند،افزود: علاوه بر خدمات درمانی و کالاهای پزشکی ، تسهیلات اشتغال و انشعاب رایگان آب، برق، گاز و پروانه کسب برای یک بار  و خدمات دانشجویی و ... به خانواده‌های شهدا و جانبازان ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر بیان کرد: امسال در ایام نوروز 20 مدرسه با100 کلاس درس با تجهیزاتی مانند یخچال، کولر، تلویزیون،فرش برای مسافران نوروزی آماده کرده‌ایم تا پذیرای آنها باشیم.

احمد عبدالله‌زاده با بیان اینکه مرکز ستاد اجرایی در مدرسه آیت‌الله سعیدی مستقر می‌شود، گفت:در شرایط اضطراری سه سالن  آموزش و پرورش در سطح شهر آماده کرده‌ایم اما مسائل  و مشکلاتی نیز داریم که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها ما را یاری دهند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دیر اظهار کرد: 11 کمیته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان دیر تشکیل شده  که کمیته گشت‌های دریایی از مهم‌ترین آنهاست.

سیدهادی ابطحی افزود: شهرستان دیر دارای 13 اثر ثبت ملی است  و سال گذشته بالای 500 میلیون ریال از محل فروش صنایع‌دستی در ایام نوروز کسب درآمد شد.

 وی ادامه داد: بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در سطح شهرستان فعال خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اعلام اینکه شهرستان دیر خوشبختانه در بین سایر شهرستان‌های استان از امنیت خوبی برخوردار است بیان داشت: در سال‌های اخیر مسئله زمین‌خواری در ایام نوروز بیشتر شده است  که باید منابع‌طبیعی ، اداره محیط‌زیست و سایر ارگان‌های مربوطه این موضوع را رصد کنند.

عیسی نوشاد افزود:فعال شدن جایگاه‌های سوخت، افزایش کادر پزشکی در بیمارستان دیر و رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشدار دهنده کنار ساحل ضروری است و کشیک‌های ادارات در ایام نوروز فعال باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر