جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۱۳
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

فکرشهر:  دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان دشتی استان بوشهر با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اظهار داشت: دو نیروگاه خورشیدی شهرستان دشتی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در شهرک صنعتی خورموج احداث شده است.

نادر تمیمی افزود: از نکات مهم در راه اندازی این نیروگاه‌ها سرعت عمل در نصب و راه اندازی در کمتر از دو ماه بوده است. برای ساخت، نصب و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اعتباری معادل ۲۴ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

وی گفت: یکی از روش‌های جدید تولید انرژی الکتریکی در سطح کشور استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است. این مدل نیروگاه‌ها علاوه بر رعایت مسائل مرتبط با محیط زیست می‌تواند در کاهش خاموشی‌ها نیز نقشی چشمگیری ایفا کند.

تمیمی در ادامه: در همین راستا وزارت نیرو و صنعت برق نگاه ویژه‌ای به این نیروگاه‌ها در سراسر کشور دارد و تاکنون ۴۰۰ کیلووات افزایش از طریق پروژه‌های نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان ایجاد شده که با افتتاح این دو نیروگاه رتبه کشوری استان بوشهر از ۲۳ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاران زیادی برای نیروگاه خورشیدی در سطح استان اعلام آمادگی کردند که اکنون روند اداری سرمایه گذاری آنها در دست انجام است.

فرماندار دشتی نیز گفت: شهرستان دشتی قطب اول تولید برق خورشیدی و پاک در استان بوشهر است. عبدالله نادری افزود: تا کنون چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰۰ کیلووات ساعت در دشتی به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: در بهمن سال گذشته عملیات اجرایی ۲ نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی در منطقه دشت پلنگ دشتی آغاز و در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می‌رسد که در این شرایط ۵۰ درصد برق منطقه بسیار مهم دشت پلنگ تأمین می‌شود.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر