چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»
فکرشهر: دسته بندی نیازهای استان به تفکیک شهرستان ها/ مکاتبات ویژه برای رفع مشکلات آب/ تایید بالا بودن نرخ بیکاری در استان/ نرخ بیکاری جوانان شهرستان دشتستان حدود 16 درصد است/ داشته های دشتستان پس از انقلاب، به نقل از سرپرست فرمانداری...
کد خبر: ۵۳۸۴۶
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

فکرشهر - اسماء بوستانی: جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ـ نماینده ویژه رییس جمهورـ 25 اسفندماه در فرمانداری دشتستان برگزار شد.

دسته بندی نیازهای استان به تفکیک شهرستان ها  

به گزارش فکرشهر، نماینده ویژه رییس جمهور در این جلسه اظهار داشت: دسته بندی نیازهای استان به تفکیک شهرستان ها  بسیار ضروری است، این دسته بندی ها به کارگروه سفر ارائه خواهد شد تا مورد دقت قرار گرفته و به سمت اجرا برود.

«محمد امید» با بیان اینکه «دولت در عرصه خدمت به مردم و گام برداشتن در جهت رفع نیازهای ضروری مردم از همه توانمندی ها و امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کرده است»، افزود: من از تمام بضاعت و امکانی که در اختیار دارم، هم در قالب مسوولیت و  ماموریت که امروز در این سفر بر عهده من و همکارانم گذاشته شده است و هم با توجه به اطلاعاتی که از این شهرستان دارم و تعهداتی که همه ما نسبت به مردم داریم، استفاده می کنم تا در این ارتباط گام مثبت و قدمی رو به جلو برداریم. 

وی با بیان اینکه در جلسات هماهنگی سفر رییس جمهور بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور حضور داشتند، ادامه داد: برای پروژه های مهمی که قابلیت اجرا دارد آن بنگاه ها وارد عرصه شده و آنها را اجرایی نمایید که این فرصت خوبی برای استان است.

امید، با اعلام اینکه  18 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال عشایر و روستاییان در نظر گرفته شد که حدود 14 هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، ادامه داد: در خصوص زیرساخت های کشور خصوصا زیرساخت های روستایی، کارهای بزرگی اتفاق افتاده است و بخش قابل توجهی از منابع کشور صرف روستاها و مناطق محروم شده است. 

مکاتبات ویژه برای رفع مشکلات آب/ تایید بالا بودن نرخ بیکاری در استان

وی افزود: در خصوص رفع مشکلات آب نیز در سال آینده باید اتفاقات مثبتی رخ دهد تا مردم چنین شرایط سختی نداشته باشند؛ ما نیز مکاتبات ویژه برای اقدامات جدی در زمینه رفع مشکلات آب خواهیم داشت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، اشتغال را، راه مهم ایجاد سرمایه گذاری دانست و افزود: نرخ بیکاری جوانان ما بالا است و متاسفانه در شهرستان های استان بوشهر نیز نرخ بیکاری رقم بالایی است، یکی از راه های مهم خروج از وضعیت فعلی و مشکلات بخش کشاورزی استفاده از صنعت گلخانه است.

داشته های دشتستان پس از انقلاب، به نقل از سرپرست فرمانداری

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از راه های مهم خروج از وضعیت فعلی و مشکلات بخش کشاورزی مردم دشتستان دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مردم استقلال، امنیت پایدار، آزادی های نسبی، مشارکت حقیقی در تعیین سرنوشت خود و اقتدار ملی و جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران را خوب می فهمند.

جواد لقمان زاده با اعلام اینکه حدود 75 درصد کل اعتباراتی که بعد از انقلاب به روستاها اختصاص داده شده، در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92، تنها 6 روستای دشتستان از نعمت گاز برخوردار بوده اند ولیکن هم اکنون 82 روستای این شهرستان دارای گاز هستند، در سال 97 نسبت به سال قبل 31 درصد کاهش وقوع قتل، 48 درصد کاهش آمار خودکشی، و 43 درصد کاهش تصادفات فوتی داشته ایم.

لقمان زاده ادامه داد: ارتقای زیرساخت های ارتباطی و اینترنت بخش های بوشکان و ارم، تکمیل بزرگراه دالکی-کنارتخته، تکمیل سد دالکی، بهسازی پل نمازگاه تا شهر تنگ ارم ، تکمیل بیمارستان 17 شهریور برازجان، احداث آبشیرین کن شهر برازجان، از جمله خواسته ها و مطالبات مردم دشتستان است.

وی با مطرح کردن مشکل بی آبی دشتستان در شش ماه اول سال 97 اظهار داشت:  شرکت‌های آب و فاضلاب شیراز و مشهد، معین شهر برازجان در بحث آب خواهند بود، علی رغم تمام مشکلاتی که در تامین آب شرب داشتیم مردم صبوری به خرج داده و نهایت همکاری را با مسوولین شهرستان انجام دادند.

 سرپرست فرمانداری دشتستان با اعلام اینکه شهرستان دشتستان 670 شهید و 1765 جانباز تقدیم انقلاب کرده است، ادامه داد: 12500 رزمنده در شهرستانی که با 6 بخش و 9 شهر و 186 روستا هستند وجود دارد.

نرخ بیکاری جوانان شهرستان دشتستان حدود 16 درصد است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۹۲ که دولت روحانی سکان اجرایی را در دست گرفت فعالیت های بسیار خوبی در کشور انجام شد، اظهار داشت: در این دولت توانستیم ۱۰۳ میلیارد تومان برای راه آهن، یک میلیارد از محل اعتبارات نفت جهت ساخت اردوگاه دانش آموزان، ۵۰۰ میلیون تومان برای دانشگاه کشاورزی، ۵۰۰ میلیون تومان برای خوابگاه ورزشگاه برازجان، ۵۰۰ میلیون تومان جهت ساخت سالن ورزشی روستای درودگاه و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان  تامین کنیم.

محمدباقر سعادت با اعلام اینکه جهت طرح آب رسانی به شهرهای دارای تنش آبی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با موافقت سازمان برنامه بودجه ابلاغ زده ایم، افزود: حدود یک میلیارد به اداره بهزیستی جهت ساخت ۳۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ابلاغ شد، ۵۰۰ میلیون تومان جهت سالن ژیمناستیک برازجان ابلاغ زده شد، قیرهای رایگان، وام های صندوق کارآفرینی و دیگر فعالیت ها از خدماتی بوده که در این دولت به مردم ارائه شده است.

سعادت با گلایه از متولیان آب دشتستان، اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم دشتستان انتظارم این بود که بعد از مشکلات بحران آب بلافاصله فعالیت ها در خصوص رفع مشکل آب شروع شود که نشد، اما باز هم تشکر می کنم که امروز فعالیت رفع مشکل آب را شروع کردند؛ به هر طریقی که شود باید امسال آب شرب سالم و مفید برای مردم از هر راهی که شده تامین شود.

وی با اعلام اینکه یکی از شهرستان هایی که بالاترین نرخ بیکاری را دارد، شهرستان دشتستان است، اظهار داشت: نرخ بیکاری جوانان شهرستان دشتستان حدود 16 درصد است که این نرخ زیاد است و باید حدودا به 13 درصد برسد، امیدوارم که بعد از رفع مشکل آب در خصوص رفع مشکل اشتغال جوانان دشتستان گام های موثری برداشته شود.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر