شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۴۹
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: وزیر نیرو از گسترش طرح های آبشیرینکن در جنوب کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها بخشی از آب مورد نیاز نوار ساحلی جنوب کشور با شیرین سازی آب دریا تامین می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رضا اردکانیان صبح یکشنبه در آئین کلنگ زنی طرح‌های وزارت نیرو در استان بوشهر اظهار داشت: امروز شش پروژه مهم صنعت برق و آب در استان بوشهر آغاز شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۳ پروژه برق با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شده است و سه پروژه شیرین سازی آب با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان نیز برای تامین آب مردم آغاز شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبشیرینکنی که امروز آغاز شده که فاز اول آن به میزان ۵۰ درصد در تابستان آینده آماده بهره برداری می‌شود و ۵۰ هزار مترمکعب دیگر نیز تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: دولت دوازدهم در مجموع ۴۵ درصد جمعیت استان بوشهر را تحت پوشش منابع آبی از محل پروژه‌های آبشیرینکن قرار می‌دهد که قدم بزرگی برای رفع مشکل بی آبی استان بوشهر است.

اردکانیان تصریح کرد: دو پروژه شیرین سازی آب دریا در کنگان و بوشهر در حال بهره برداری است که تحول بزرگی در تامین آب پایدار شکل گرفته و تداوم یافته است.

وی افزود: وزارت نیرو در نوار ساحلی جنوب کشور نیازهای آبی و شرب را از طریق دریا و شیرین کردن آب ایجاد خواهد کرد. هرچند این نوع تولید آب گران قیمت است ولی نقش مهمیدر تامین آب خواهد داشت.

وزیر نیرو بیان کرد: برای تولید هر مترمکعب آب هفت هزار تومن هزینه می‌شود ولی مردم در شهرها فقط ۵۰۰ تومان و در روستاها ۲۵۰ تومان به ازای هر متر پرداخت می‌کنند که نیازمند مصرف بهینه هستیم.

وی گفت: وزارت نیرو در کل استان بوشهر برای سدسازی، شبکه آبیاری، زهکشی و آب و فاضلاب و صنعت برق و انرژی در مجموع ۱۰۴ پروژه بزرگ در دست اجرا دارد که دارای پیشرفت ۴۲ درصدی است و بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته که در حال هزینه شدن است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت نمایندگان کشور و استان بوشهر از برنامه‌های وزارت نیرو شاهد اجرای پروژه‌های توسعه محور این وزارت خانه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر