جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۷۳
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: هم‌زمان با سفر كاروان دولت تدبير و اميد به استان بوشهر، عمليات اجرایی ساخت آب‌شيرين‌كن ـدالکی - وحدتیه» در شهرستان دشتستان به ظرفيت ۶۵۰۰ متر مكعب با حضور رضا اردکانیان آغاز شد.

به‌گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این طرح با سرمايه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۱۹۲ ميليارد ريال به روش BOO در مدت ۱۲ ماه به اجرا در می‌آید.

با اجرای این طرح، آب شرب حدود ۳۵ هزار نفر از ساکنان شهرهای دالکی، وحدتیه و روستاهای اطراف تامین خواهد شد.

امروز همزمان با سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر ۹ پروژه آب و برق شامل آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتبار یک‌هزار و ۷۴۶ میلیارد رالط و کلنگ‌زنی ۶ پروژه بخش برق با اعتبار ۸۹۹ میلیارد رالر در این استان کلید می‌خورد.

طرح‌های بخش آب و فاضلاب شامل آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه آب‌شیرین‌کن به روش BOO خواهد بود که به ترتیب، آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، ۸۵۰۰ متر مکعبی آب‌پخش سعدآباد و آب‌شیرین‌کن ۶۵۰۰ مترمکعبی دالکی وحدتیه را شامل می‌شود.

با اجرای این آب‌شیرین‌کن‌ها توسط آبفای بوشهر، آب شرب بیش از ۲۳۹ هزار نفر از جمعیت شهرهای این استان تامین خواهد شد.

همچنین در این سفر، شش پروژه برقی در بخش فوق توزیع و انتقال شامل پست‌های برق ۲۳۰ کیلوولت شبانکاره، ۱۳۲ کیلوولت جائینک و ۶۶ کیلوولت هلیله کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی سه خط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جائینک، خط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت شبانکاره آغاز خواهد شد.

این طرح‌های برقی با اعتبار ۸۹۹ میلیارد رالا توسط برق منطقه‌ای فارس، به‌منظور رفع مشکلات شبکه در تامین برق مشترکان جدید و تامین بخشی از برق موردنیاز برای پمپاژ آب شهر بوشهر به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر