شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»
فکرشهر: مهدی نیکنام ـ رییس شورای اسلامی شهر برازجان ـ در بیانیه ای نسبت به آلودگی های کارخانه سیمان دشتستان اعتراض کرده و گفته «سالهاست که این کارخانه به صورت غیر قانونی روزها و شب ها فیلتر ها را آزاد می کند و با جان بیش از 120هزار انسان بازی می کنند، آلودگی این کارخانه مردم را تحت فشار قرار داده و سبب بروز بیماری های ریوی، تنفسی و سرطان شده است». وی از استاندار بوشهر و مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته تا دیر نشده در این باره اقدامی کنند...
کد خبر: ۵۳۸۷۶
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مهدی نیکنام ـ رییس شورای اسلامی شهر برازجان ـ در بیانیه ای نسبت به آلودگی های کارخانه سیمان دشتستان اعتراض کرده و گفته «سالهاست که این کارخانه به صورت غیر قانونی روزها و شب ها فیلتر ها را آزاد می کند و با جان بیش از 120هزار انسان بازی می کنند، آلودگی این کارخانه مردم را تحت فشار قرار داده و سبب بروز بیماری های ریوی، تنفسی و سرطان شده است». وی از استاندار بوشهر و مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته تا دیر نشده در این باره اقدامی کنند.

به گزارش فکرشهر، در این بیانیه که نسخه ای از آن به پایگاه خبری تحلیلی«فکرشهر» ارسال شده، آمده است:

«مدیران شرکت سیمان دشتستان، مسوولین حفاظت محیط زیست، مدیران ارشد استان و شهرستان دشتستان در جمهوری اسلامی ایران، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می شود از این رو فعالیت  اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است. {اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران}

شهرستان دشتستان با دادن خون فرزندانش دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده و مردمش همگی ولایت مدار، انقلابی و عاشق نظام  و ولایت هستند؛ در نزدیکی این شهر بزرگ که جمعیتی بیش از 120هزار نفر دارد، دودهای کارخانه سیمان دشتستان در امتداد آسمان شهر در جریان است، دودهایی که تا ارتفاع زیادی بالا رفته اند و سپس به سمت شهر سرازیر می شوند که آلودگی دود این کارخانه را می توان فقط در شهرهای بسیار بزرگ صنعتی دید، در حالی که با پیشرفت علم، دیگر در همان کشورهای صنعتی هم خبری از آلودگی های این چنینی نیست.

امروز با بیخیالی و نا کارآمدی برخی مدیران این استان و شهرستان، وضعیت آلودگی هوای دشتستان علی الخصوص شهر بزرگ برازجان و روستاهای اطراف آن را به حدی رسانده که دود و مواد سمی ناشی از آن ها خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، ریوی، پوستی و سرطان را در میان این مردم افزایش داده است. شما مسوولین یا خود را به خواب زده اید یا کاملا  خواب هستید که آلودگی و آلایندگی های شیمیایی وصنعتی تا جایی رسیده که فرسایش خاک ها، انقراض گونه های جانوری و گیاهی، آلودگی بهداشت و تخریب زمین های کشاورزی و دامداری مردم که  از این راه امرار معاش می کنند، با فاصله که کمتر از چند کیلومتر از این کارخانه زندگی و فعالیت می کنند تاثیر بسزایی بر جا گذاشته است.

لیکن بی توجهی شما مدیران ارشد استان و شهرستان، سلامتی روانی و جسمانی کودکان و خردسالان را زیر تیغ آلودگی کارخانه سیمان که در راستای تامین منافع برخی افراد منفعت طلب، مرفه های بی درد و سوپر سرمایه داران پایتخت نشین که خود و فرزندانشان در آسایش و بدون هیچ تهدیدی زندگی می کنند، را در معرض خطر جدی  انداخته اید؛ سالهاست که این کارخانه به صورت غیر قانونی روزها و شب ها فیلتر ها را آزاد می کند و با جان بیش از 120هزار انسان بازی می کنند، آلودگی این کارخانه مردم را تحت فشار قرار داده و سبب بروز بیماری های ریوی، تنفسی و سرطان شده است،  در این شرایطی که بیماری های ناشی از این وضعیت می تواند هزینه های سنگین و سرسام آوری را در آینده به مردم و نظام تحمیل کند. متاسفانه مسوولان محیط زیست که برای جان روباه های بیابان حساسیت دارند نسبت به جان مردم به ویژه کودکان و خردسال که با بیماری های تنفسی و سرطان به طور وحشتناکی در بین شان شایع شده است هیچ گونه اقدامات ویژه ای انجام نداده  و نمی دهند .

مردم این شهرستان نسبت به برخی از مسوولان در خصوص حداقل خواسته اولیه (زیستن و زندگی کردن) خود رنج می برند و چندین سال است که از این مسوولین تدبیری جهت این امر مهم ندیده اند و هیچ مقام مسوولی به آن پاسخگو نبوده و نیستند؛ چرا مردم این خطه شهید پرور باید تاوان  ناکارآمدی و بی کفایتی برخی از مسوولان را بدهند.

 استاندار محترم و مقامات وزارت صنعت و معدن و مسوولین ارشد استان و شهرستان دشتستان، صدای نفس های  این مردم را بشنوید، پیش از آنکه خیلی دیر شود چنانچه در این مورد اقدامی نشود مردم این خطه مجبور به  پیگیری قاطع از طریق قانون و قوه قضاییه خواهند شد.

مهدی نیکنام

رییس شورای اسلامی شهر برازجان»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر