جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۸۸
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: سید حسن خمینی، هنگام به خاک سپردن پدرش چه گفت؟سید محمود دعایی: یادگار ایشان حاج سید حسن آقا، تعبیر زیبایی در هنگام درگذشت ایشان عنوان کرد. ایشان گفت: «امروز جعبه سیاه انقلاب را به خاک می‌سپاریم.» یعنی تنها کانونی که تمامی اطلاعات ریز و دقیق جریان نهضت امام و شکوفایی انقلاب و چگونگی به ثمر رساندن آن را در سینه داشت، مرحوم حاج احمدآقا بود. اگر امام اراده کرده بود که در مسیر رهبری، فراجناحی باشد و به هیچ تشکل و گروهی وابستگی نداشته باشد، دقیقاً مشابه همین نقش و رسالت را حاج احمدآقا بر عهده داشت. هم خودش خوب درک کرده بود و هم امام او را آزموده بود که عنصر قابل اعتمادی و توانایی در دامان خودش دارد که می‌تواند به او در امور نهضت تکیه کند.

در نامه‌هایی که امام گاه‌به‌گاه برای فرزند خودش می‎نوشت، این قضیه روشن می‎شود که ایشان پیش‌بینی‌هایی کرده بود. امام خطاب به حاج احمدآقا فرمود: «بعد از من، ممکن است انتقام مرا از تو بگیرند و بدخواهان به تو نسبت‌هایی بدهند». همه این مسائل نشان‌دهنده آن است که حاج احمدآقا در کنار امام، عنصری لایق و شایسته بود و در تمام مراحل حیات پدر، هم در اوج موفقیت‌ها و هم در مراحل پایان عمر که شمع فروزان زندگی حضرت امام رو به افول بود، این عنصر در کنار امام شیدا و همراه ایشان بود. وقتی حضرت امام در بستری بیماری قرار می‎گیرد، به امید آنکه، درمان و جراحی که صورت می‌گیرد، به بهبودی ایشان منجر خواهد شد، هم امام و هم حاج احمدآقا رضایت می‌دهند تا مراحل درمان طی بشود.

پزشکان نیز تلاش می‌کنند تا عمل مربوطه را با دقت کامل انجام بدهند. آن لحظاتی که از ادامه حیات حضرت امام ناامید شدند و باید برای لحظات پایانی آماده می‌شدند، لحظات تعیین کنند‌ه‌ای بود؛ لحظاتی بود که باید دقیق‌ترین نصایح و وصایا را شنید. حاج احمدآقا در ایفای این نقش که زمینه‌های انجام هر چه شکوهمندتر و دقیق‌تر دقایق پایانی عمر حضرت امام را فراهم کند، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

منبع: آرمان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر