جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۸۹
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت خط مقاومت رسانه گفت: بیانیه گام دوم گفتمان غالب جامعه شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب در منظومه دیگر انقلاب‌های تاریخ جهان نیست. یک انقلاب از عیار اتخاذ شده از بعثت انبیا است.

وی افزود: بسیاری از انقلاب‌ها که در تاریخ معاصر مشاهده کردیم بعد از مدتی آرمان‌های خود را کنار گذاشتند و یا مرزبندی خود را با جبهه استکبار از دست دادند و یا بعد از مدتی دچار فرورفت جریان انقلابی و وابستگی شدند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران مردم‌سالار دینی است و مردم با نگاه دینی و فرهنگی به این انقلاب نگاه می‌کنند و در این راه شهدای بسیار و هزینه‌های بسیاری متحمل شده‌اند و با بصیرت انقلاب اسلامی پای این انقلاب ایستاده‌اند و خودشان را از این انقلاب با تمام دشمنی‌های استکبار از این انقلاب فاصله نگرفته‌اند و خود را نیز انقلابی می‌دانند.

وی ادامه داد: ۴۰ سال انقلاب و عمر انقلاب به اندازه دو برابر این عمر جهان استکبار با این انقلاب دشمنی کرده است؛ هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ نیمه سخت، ترورها، تهاجم نرم و سخت ولی این انقلاب ایستاد و ۴۰ سال مقاومت کرد و این بزرگترین پیروزی انقلاب است و در کنار این ایستادگی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست، تصریح کرد: اگر دشمنی‌های دشمنان نبود پیشرفت‌ها خیلی بیشتر بود و حماسه‌ای از پیشرفت حاصل می‌شد ولی اکنون نیز دستاوردهای خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند هر پدیده‌ای بعد از ۴۰ سال به قوام شخصیتی و وجودی خود می‌رسد. جهان استکبار دنبال این بود که ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نبیند و این موضوع را علناً اعلام می‌کردند و خوشبختانه این جشن با شکوه برگزار شد و شکست دیگری برای آمریکا و جهان استکبار بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این چهل سال به معنای تثبیت انقلاب اسلامی است و ۴۰ سال دوم چهل سال شکوفایی و رسیدن به تمامی آرمان‌ها و ارزش‌های وجودی این انقلاب است. به همین خاطر در آغاز دهه پنجم انقلاب، فشارها را بیشتر کردند چون می‌دانند دهه پنجم دهه تنفس و پیشرفت است.

وی بیان کرد: جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به معنای این است که ما چهل سال ماندیم و شما شکست خوردید است. توقع این است که از این به بعد که در حوزه پیشرفت حرکت می‌کنیم همه مسئولان در عرصه پیشرفت تلاش کنند و خودشان را هزینه این انقلاب کنند و بر اساس عدالت‌محوری جامعه به اهداف مد نظر دست یابد.

صفایی بوشهری به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه رسانه‌ها روی گام دوم انقلاب کار کنند و باید کرسی‌های مختلف تشکیل شود و این بیانیه گفتمان غالب جامعه ما شود تا به آن پیشرفت لازم دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: فضای انقلاب ما این است که زمین آماده کشت شده است و این کار خیلی بزرگی است و وظیفه همه مسئولان است که در عرصه‌های پیشرفت و تمدن‌سازی تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: تهاجم رسانه‌ای از اهداف جهان استکبار است که می‌خواهند تهاجم ادراکی کرده و فکرها را مدیریت کنند تا رفتارها مطابق آن اندیشه‌ها حرکت کنند. هدف آنها این است که جامعه بر قطاری بنشیند و بر ریلی حرکت کند که ایستگاه آن تسلیم در برابر غرب است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استکبار در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌اند و وقت زیادی را به این موضوع اختصاص داده‌اند. خط مقاومت رسانه و رسانه مقاومتی نقش مهمی در مقابل این تهاجم رسانه‌ای دارد و تاکنون در فضای ملی کارهای خوبی شده هرچند کافی نیست.

صفایی بوشهری افزود: امیدواریم این روند حرکتی در استان ادامه یابد و بتوانیم خط مقاومت رسانه‌ای و رسانه انقلابی را تقویت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر