پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ شهردار در نشست با اصحاب رسانه تشریح کرد: 
فکرشهر - کورش امینی: عملكرد ١٨ ماهه شهرداری خارگ در حضور خبرنگاران تشريح شد...
کد خبر: ۵۳۸۹۹
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸

فکرشهر - کورش امینی: عملكرد ١٨ ماهه شهرداری خارگ در حضور خبرنگاران تشريح شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالحميد صفايی شهردار جزيره خارگ در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشريح عملكرد هجده ماهه خود در شهرداری جزيره خارگ پرداخت و اظهار داشت: عليرغم اينكه شرايط خاص جزيره خارگ و مشكلات نقدينگی همراه با افزايش قيمت ها باعث ايجاد تاخير در انجام پروژه ها می شود اما سعی می كنيم تا بر اساس قولی كه به مردم خارگ داده ايم پروژه های شهرداری را به نحو مطلوب و شايسته مردم خارگ به بهره برداری برسانيم.

صفايي افزود: در ابتدای ورود به شهرداری خارگ با مشكلات متعددی از قبيل عقب افتادگی حقوق پرسنل، تعهدات مالی به پيمانكاران، خرابی كارخانه آسفالت، فرسوده بودن ماشين آلات، عدم ثبت اسناد مالی سال های گذشته و... مواجه بوديم كه تلاش كرديم با ايجاد تعامل با مجموعه شورا و ايجاد انگيزه در بين همكاران مجموعه شهرداری مشكلات را به حداقل برسانيم.

وی اضافه كرد: كارخانه آسفالت شهرداری كه در دوره قبل سه ميليارد ريال برآورد هزينه تعميرات شده بود با يك دهم مبلغ  ياد شده تعمير و مجدد راه اندازی کردیم، دستگاه های قير پاش، پمپ و ديگر ماشين آلات آن را تعمير و در سرويس قرار داديم و باسكول كارخانه را كه به مدت چهار سال خريداری شده بود اما امكان استفاده از آن را نداشتيم با تعامل با مجموعه نفت راه اندازی كرديم.

صفایی در خصوص وضعيت ماشين آلات شهرداری هم افزود: از ابتدای ورود به شهرداری خارگ شاهد فرسودگي ماشين آلات شهرداری از قبيل ماشين لجن كش، خودروی نيسان، ميني لودر، كمپرسور و... بوديم كه حتی تعدادی از آنها  نيز به مزايده گذاشته شده بودند اما با تدابير انجام شده ماشين آلات ما مجدداً تعمير و در سرويس قرار گرفتند. ضمناً اين اقدامات به مقدار قابل ذكری صرفه جويی در پی داشته به نحوی كه فقط در خصوص ماشين لجن كش از روزانه نزديك به پنج ميليون ريال هزينه به بخش خصوصی جلو گيری به عمل می آيد.

صفايی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مالی شهرداری در مدت هجده ماه گذشته افزود: در ابتدای ورود به شهرداری كليه اسناد مالی مربوط به ماه های قبل كه در سيستم مالی ثبت و ضبط  نشده بود به روز رسانی گرديد و اين برنامه تا كنون نيز به صورت روزانه انجام می پذيرد. دو ماه پس از شروع به كار متمم بودجه  را تحويل اعضاء محترم شورا  داديم و ضمناً با همكاری شورای شهر به عنوان اولين شهرداری استان تفريق بودجه خود را با نزديك به يكصد و پنجاه ميليارد ريال مصوب كرديم. ضمناً در همين سال عليرغم گذشت هفت ماه از سال در خواست افزايش بودجه داشتيم.

شهردار خارگ ادامه داد: در سال ٩٦ ميز خدمت را جهت خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان راه اندازی نموديم كه بنا بر گفته سازمان بازرسی استانداری بوشهر در اين خصوص در سطح استان پيشتاز بوديم.

وی در خصوص معوقات پرسنلی هم افزود: در ابتدای شروع به كار دوره جديد شهرداری شاهد معوقات پرسنلی، بيمه، ماليات و... بوديم كه توانستيم اين معوقات را به صفر برسانيم.

صفايی در خصوص فعاليت های انجام شده در فضای شهری نيز گفت: تجهيزات بسيار خوب و به روزی را در اين زمينه خريداری نموده ايم كه توسط همكاران فضای سبز مورد اسفاده قرار گرفته می شود، همچنين بيش از ٨٥ درصد فضای سبز شهری به صورت قطره ای آبياری می شود كه باعث كاهش مصرف آب شده است.

شهردار در خصوص اعتبارات سال ٩٧ و ٩٨ شهرداری خارگ هم بيان كرد: در سال جديد عليرغم كاهش اعتبارات كليه دستگاه های اجرايی، ما توانستيم به ميزان پنج ميليارد تومان افزايش اعتبار داشته باشيم، ضمناً ٢١ موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه استان انعقاد كرديم كه نسبت به چند سال اخير افزايش چشم گيری داشته است.

صفايی در خصوص پروژه های شاخص شهرداری خارگ در سال ٩٧گفت: ساختمان آتش نشانی جزيره خارگ برای اولين بار در حال احداث است و اين در حالی است كه اين پروژه از  سال ٩٤ دارای رديف بودجه بوده اما  شروع به كار نشده بود، ضمناً ساختمان انبار اذوقه نيز در حال ساخت می باشد كه بنا داريم در هفته دولت سال آينده آنها را افتتاح كنيم. همچنين طراحی پروژه پارك آبی گردشگری انجام شده كه كلنگ زنی فاز اول  آن در سال ٩٨ به متراژ ٥٠٠٠ متر مربع و اعتبار ٢٥ ميليارد ريال انجام خواهد شد.

صفايی در خصوص انتقادات صورت گرفته در خصوص بودجه سال ٩٨هم افزود: ما بايد بر اساس ميزان وصوليات واقعی بودجه خود را در نظر بگيريم و ضمناً در دستورالعمل بودجه ما ت اسقف ١٠ درصد افزايش مجاز می باشيم.

وی افزود: بودجه شهرداری را بايد به نحوی پيش بينی نماييم كه تراز مالی ما در پايان سال منفی نباشد.

شهردار خارگ در خصوص ميزان آسفالت و پياده رو سازی معابر در سال ٩٧ بيان كرد: ١١٥٠٠ متر آسفالت و ٣٦٢٠ متر نيز پياده رو سازی انجام پذيرفته و همچنين ٧٨٠ كانال دفع آب های سطحی احداث گرديده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر