پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۹۰۵
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: تا اردیبهشت ماه سال آینده کمیته پسماند تشکیل و مسئله دفع زباله‌ها تعیین تکلیف شود.
 

به گزارش فکرشهر از فارس،  کریم علی‌حسنی سه شنبه شب در چهارمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر با تبریک عید نوروز اظهار داشت: سلامت مردم مهم است و باید برای بهداشت جامعه کار عملی انجام دهیم.

فرماندار شهرستان دیر با تأکید بر اینکه پسماند معضل اساسی در شهرستان دیر است و باید به نحوی کارشناسی و فنی این مسئله حل شود، افزود:  تا اردیبهشت ماه سال آینده با مدیریت شهرداری دیر و مشارکت شهرداری‌های شهرستان و ادارات مرتبط و استفاده از نظرات سمن‌ها و نخبگان کمیته پسماند تشکیل و مسئله دفع زباله‌ها تعیین تکلیف شود.

وی ابراز کرد: طرح بسیج نوروزی در تعطیلات پیش رو بر عرضه مواد غذایی و بهداشتی نظارت جدی داشته باشد تا سلامت شهروندان و مسافران نوروزی تأمین شود.

علی‌حسنی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور شناخته می‌شود قطعا در تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگران به  بازارچه ماهی و میگو دیر مراجعه می‌کنند لذا باید از نظر بهداشتی نظارت جدی بر این مکان باشد و نواقصات آن برطرف شود.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به لزوم تشکیل تعاونی در زمینه خرید نان‌های محلی و ایجاد اشتغال برای افراد، بیان کرد: شهرداران سال آینده با تشکیل کمیته زیبا‌سازی با استفاده از ظرفیت نخبگان زیبایی فضای شهری را فنی‌تر و کارشناسی‌تر دنبال کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه شهرداری باید بر فاضلاب شهری و کانال‌های روباز نظارت داشته باشد، افزود: ما با اشتغال و توسعه مشکلی نداریم اما هر پتروشیمی باید قبل از راه‌اندازی پیوست زیست محیطی داشته باشد.

احمد آخوندی با اعلام اینکه مشکل سگ‌های ولگرد و حیوان گزیدگی همچنان در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: از 25 دکه در سطح شهرستان تنها دو دکه آنها مجوز دارند که باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه اقدام جدی انجام دهند.

وی بیان کرد:متأسفانه علی‌رغم تأکیدات گذشته مشکل معدن دفع زباله شهر دیر همچنان پابرجاست و گاهی اوقات مشاهده می‌شود زباله‌های در مسیر معدن رها می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر با تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بسیج سلامت نوروزی در زمینه غذای سالم نیز بر مراسم اعتکاف نظارت داشته باشد.

معاون شهردار دیر بیان کرد: بیشتر کار تملک زمین معدن زباله انجام گرفته و دو پیمانکار نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که طرح خود را تا پایان تعطیلات نوروزی به شهرداری ارائه کنند اما با توجه به مشکل آب و برق و مسیر دسترسی روند کار زمان‌بر است.

علی فخرایی با بیان اینکه بازار هفتگی تا پایان تعطیلات عید نوروز برپا نمی‌شود، افزود: شهرداری تنها از جنبه سد معبر می‌تواند با عرضه کنندگان مرغ زنده در بازار هفتگی برخورد کند.

شهردار بردستان با بیان اینکه ساماندهی معدن دفن زباله با هماهنگی تمام شهرداری‌های شهرستان دنبال شود، گفت: باید روند کار اصولی باشد نه اینکه این معضل را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنیم.

رییس خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت شهرستان دیّر  با تأکید بر لزوم بها دادن به سلامت مردم عنوان کرد: با کارهای کارشناسی صورت گرفته سرمنشأ و مهمترین معضل شهر دیر بحث معدن زباله‌ها است که متأسفانه تاکنون ساماندهی نشده است.

محسن خیراندیش با بیان اینکه مردم از مسائل  و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناراضی هستند، افزود: زمین جدید معدن دفن زباله‌ها باید با مطالعه و همراه با رعایت مسائل متعدد باشد.

اسماعیل محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر با اعلام اینکه در سال جاری به ازای هر چهل روز یک بازدید و بازرسی مشترک با سایر نهادها داشته‌ایم ،گفت: دستگاه‌های مربوطه باید از ورود ماشین‌هایی که مرغ زنده در بازار می‌فروشند جلوگیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر