جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۹۹۴
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۹

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هزار و 537 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی از 20 اسفند 97تا کنون در این استان جمع آوری و معدوم شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد خواجه ئیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای استان بوشهر در این مدت 6هزار و 607 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام، تعداد 130 مورد از متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 صنف متخلف پلمپ شدند.

وی یادآور شد: در این مدت تعداد یک هزار و سه مورد کارت معاینه پزشکی برای شاغلان در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صادر، 588 نمونه برداری از مواد غذایی و 814 نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شده است.

خواجه ئیان اضافه کرد: در این مدت تعداد هفت هزار و 807 مورد آزمایش سنجش میزان کلر باقیمانده در آب آشامیدنی و پنج هزار و 30 مورد سنجش و آزمایش موادغذایی با دستگاه های سنجش پرتابل در استان انجام شده است.

وی یادآور شد: طرح سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی با حضور بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از 20 اسفند 97 لغایت 20 فروردین‌ 98 در سراسر استان اجرا می‌شود. 

خواجه‌ئیان افزود: نظارت و بازرسی‌های بهداشتی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، کنترل دخانیات و نظافت عمومی محل انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: طرح سلامت نوروزی با مشارکت 137 نفر از بازرسان بهداشت در استان اجرا و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت با شماره 190 پیگیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر