جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: پزشکی که در مسیر کوهنوردی در دشتستان، زنی را از مرگ نجات داده بود، خود دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد...
کد خبر: ۵۴۰۴۷
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: پزشکی که در مسیر کوهنوردی در دشتستان، زنی را از مرگ نجات داده بود، خود دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.

به گزارش فکرشهر، این حادثه صبح روز جمعه، دوم فروردین ماه 1398 در ارتفاعات بوم بلند دشتستان رخ داده است.

«کوروش امینی»، خبرنگار «فکرشهر»، حادثه را به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این گونه روایت می کند:

صبح جمعه دوم فروردین ماه، حدود ساعت ۱۱ صبح، «دکتر حسن عباسی عطیبه» که به همراه خانواده اش و برای تفریح به ارتفاعات بوم بلند رفته بود، در راه برگشت با زن ۵۲ ساله ای روبرو شد که به دلیل اینکه فشار خون و تمام علایم حیاتی وی به پایین ترین حد خود رسیده بود، در آن مکان زمین گیر شده است.  

پسر این زن که پرستار هم بود، او را همراهی می کرد اما ‌نتوانسته بود برای مادرش کاری انجام دهد چون قلب، نبض و فشار خون زن خیلی ضعیف بوده است.

وقتی دکتر عباسی به همراه خانواده اش سر می رسد، عملیات احیای قلبی را برای زن آغاز کرده و در حدود نیم ساعت احیا انجام می دهد و زن برمی گردد، اما فشار خون به حالت عادی برنمی گردد و همچنین مصدوم توانایی راه رفتن نداشته است.

تمام این اتفاقات در قسمتی از ارتفاعات بوم بلند دشتستان به نام «غار گوریک» رخ داده و با توجه به اینکه امکان حرکت بیمار نبوده و آنتن دهی موبایل نیز مقدور نبوده است، لذا زن مصدوم را بر روی یک پتوی مسافرتی حمل کرده و به مسیری که موبایل آنتن می داده، انتقال می دهند.

سپس با ستاد مدیریت اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان تماس گرفته و از وضعیت وخیم این بیمار خبر می دهند. به دلیل استقرار کمپ اورژانس ۱۱۵ در روستای ننیزک در نزدیکی منطقه مذکور، نیروهای اورژانس پایگاه شماره ۲ مستقر در کمپ سلامت نوروزی روستای ننیزک در اولین فرصت در محل حاضر می شوند. آمبولانس اورژانس تا آنجایی که عبور ماشین ممکن بوده حرکت و پس از آن نیروهای امدادی ادامه مسیر را به دلیل صعب العبور بودن، پیاده طی می کنند.

در این فاصله نیروهای آتش‌نشانی نیز در محل حضور یافته و نیروهای امدادی با برانکارد سر رسیده و مصدوم را به آمبولانس منتقل می کنند. پس از انتقال بیمار به آمبولانس سرم وصل کرده و پس از آن بیمار را به کمپ منتقل می کنند، در حالی که فشار خون بیمار همچنان بسیار پایین بوده است و در نهایت بیمار به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال مصدوم به بیمارستان، دکتر عباسی نیز سوار اتومبیل خود می شود تا محل را ترک کنند، اما با احساس درد و سوزش در قفسه سینه متوقف می شود. دکتر «حسن عباسی عطیبه»، خود اینگونه ماجرا را روایت می کند که هنگام سوار شدن به ماشین احساس سوزش و درد در قفسه سینه و همچنین تعریق شدید داشته و به دلیل بروز علائم سکته قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند. دکتر اورژانس، - دکتر محمودی - در بیمارستان سریعا اقدامات احیا را انجام داده و پس از تزریق آمپول او را به بخش سی سی یو انتقال می دهند.

سپس دکتر عباسی به بیمارستان قلب بنت الهدی بوشهر اعزام می‌شود و آنجا تشخیص می دهند که سه تا از رگ های قلب ایشان دچار گرفتگی بوده و عمل بالون انجام می دهند.

دکتر عباسی به دلیل نجات زن مصدوم و فشاری که در زمان احیا و انتقال بیمار به وی وارد شده، دچار حمله قلبی شده و پس از انجام آنژیوگرافی اکنون در بیمارستان بنت الهدی بوشهر بستری است. 

وی اصالتا برازجانی و متخصص جراح عمومی است که اکنون در آذربایجان غربی ساکن و مشغول به کار است و ۶ سال سابقه خدمت در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را در کارنامه خود دارد. دکتر حسن عباسی عطیبه، به دلیل عضویت در هیات کوهنوردی، در زمان سفر به دشتستان به کوه می رفته است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر