پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی فردا، دامنه‌های البرز و جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد..
کد خبر: ۵۴۱۰۲
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی فردا، دامنه‌های البرز و جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد

به گزارش فکرشهر، مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سامانه بارشی فردا، دامنه‌های البرز و جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد و اوج فعالیت آن در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در استان‌های کردستان، ​ایلام، ​کرمانشاه، گلستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ​بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود که ممکن است در این مناطق با سیلاب و آب گرفتگی نیز همراه باشد.

وی افزود: عشایر، کوهنوردان و هموطنان توجه داشته باشند که در این مناطق به ویژه در مناطق کوهستانی و مرتفع در روز‌های یکشنبه و دوشنبه تردد نکنند، زیرا بارش‌ها از یکشنبه شب به بعد در گردنه ها، مناطق برفی و کوهستانی شمال غرب، غرب و به ویژه دامنه‌های زاگرس خواهد بود.

ضرابی گفت: دو شب پیش سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شد که امروز در حال خروج از مرز‌های شمال شرق کشور است.

وی افزود: بنابر این برای برخی نقاط خراسان شمالی به ویژه در خراسان رضوی و بخش‌های شمالی و غربی خراسان جنوبی، ​مناطقی از سمنان و شرق یزد انتظار رگبار،​ رعد و برق و وزش باد شدید داریم و بارش‌ها در مناطق مرتفع کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

ضرابی گفت: از بعد از ظهر امروز برای برخی از نقاط شمال غرب کشورمان و غرب سواحل دریای خزر و بخشی از استان‌های غربی کشور انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم با توجه به افزایش سرعت باد روی عراق و بخش‌های شمالی عربستان از بعد از ظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد می‌تواند منجر به گرد و غبار در این مناطق شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر