پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۱۰۹
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: امام جمعه اهل سنت کنگان به مشکلات فزاینده و افسارگسیخته گرانی اشاره کرد و گفت: چرا دولت‌مردان در مقابل این همه گرانی ساکتند، و به دنبال حل مشکلات نیستند.

به گزارش فکرشهر از فارس، شیخ محمد جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت کنگان با اشاره  به نحوه برگزاری مراسم ترحیم و جلوگیری از تشریفات پر زرق و برق اظهار داشت: مراسم ختم شتری است که در خانه همه می‌خوابد، اما این مسئله امروزه هزینه‌های گزافی را بر دوش خانواده‌ها گذاشته که در بعضی موارد از هزینه‌های عروسی نیز بیشتر است و می‌توان گفت هزینه‌های مراسم ختم امروزه مصیبت خانواده عزادار را دو چندان کرده است.

امام جمعه اهل سنت کنگان ادامه داد: می‌توان هزینه‌های مجالس ترحیم و عزاداری و گل و بنر و ولیمه و غیره را برای امورات دیگر هزینه کرد و چه زیباست که همشهریان از افراط و تفریط‌های بی‌مورد خودداری کنند.

وی ضمن غیرشرعی دانستن این‌ گونه هزینه‌ها گفت: برای صرف هزینه‌های ختم باید مسائل شرعی رعایت کرد و جایز نیست در مال کسی برای اطعام‌دهی و صرف هزینه‌های ختم بدون وصیت تصرف کرد و این برای میتی که فرزند صغیر دارد جایز نیست.

جمالی مدت زمان برگزاری مراسم ختم در این شهرستان را برای خانواده عزادار بعضاً خسته‌کننده خواند و خواستار رعایت حال خانواده عزادار شد.

وی به درگذشت جانکاه عالم جلیل‌القدر و نماینده ادوار پنجم و ششم حوزه انتخابیه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، مرحوم شیخ عبدالله حاجیانی اشاره کرد و ضمن ستایش و تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ارزنده مرحوم به حوزه مذکور، ارتحال وی را صدمه‌ای بزرگ برای جایگاه علمی و مدیریتی استان دانست و با تسلیت این مصیبت به مردم شریف استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه جنوب، برای روح بلند ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه حضرت حق مسئلت کرد.

جمالی به حادثه تلخ سیل اخیر در تعدادی از استان‌های کشور اشاره کرد و ضمن عرض تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در این فاجعه بیان کرد متأسفانه نبود مدیریت صحیح در ساختمان‌سازی و عدم رعایت اصول فنی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تسطیح غیر کارشناسی زمین‌ها، در به وجود آمدن سیل اخیر بسیار مؤثر است و لازم است با کسانی که مسبب این اتفاقات هستند برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به لزوم تعریف راهکارهای مدیریت سیلاب و فرآیندهای فراگیری مهار سیل افزود: باید با ارائه راهکار عملی و کاربردی و با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم در کاهش خطرات سیل ارزیابی دقیق داشته باشیم و با پیش بینی همه جوانب سیل و سیلاب را کنترل و خسارات جانی و مالی آن را به حداقل برسانیم.

جمالی به مشکلات فزاینده و افسارگسیخته گرانی اشاره کرد و گفت: چرا دولت‌مردان در مقابل این همه گرانی ساکتند، و به دنبال حل مشکلات نیستند.

وی از دستگاه‌های ذیربط خواست در عملکرد خود تجدید نظر نموده و مردم را از این شرایط نامناسب خارج کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر