جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۲۶۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

فکرشهر: نشت نفت در نزدیکی جزیره خارگ به صورت کامل مهار و پاکسازی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی  دریافت گزارشی  مبنی بر وجود آلودگی در ۱۵ مایلی جنوب غربی جزیره خارگ، بلافاصله هواپیمای جایروپلین برای پایش منطقه اعزام شد و همزمان دو یدک کش نیز به همراه  شناور ناجی ٩ به محل اعزام شدند.

محمد قاسمی افزود: با رسیدن تیم های اعزامی به موقعیت اعلام شده  بلافاصله عملیات لازم جهت رفع آلودگی صورت گرفت و پس از انجام عملیات به‌منظور بررسی بهتر منطقه جهت رفع آلودگی، دوباره پایش دوم توسط هواپیمای جایروپلین صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این اولین عملیات پایش مقابله با آلودگی توسط هواپیمای جایروپلن خریداری شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان است که در ۵۰ مایلی از بندر بوشهر و در ۱۵ مایلی جنوب غربی جزیره خارگ با موفقیت انجام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جزیره خارگ نیز گفت: در این عملیات که با نظارت کارکنان این اداره انجام شد بعد از پیدا شدن محل نشت نفت، به منظور حفظ محیط زیست دریایی خلیج فارس بلافاصله سکوی ابوذر به صورت کامل از سرویس خارج، عملیات تولید و انتقال نفت متوقف و عملیات مهار و پاکسازی بوسیله شناور پیشرفته شروع شد.

مرتضی مخلوعی تصریح کرد: بعد از 48 ساعت کار شبانه روزی در عمق 51  متری،  نشتی نفت به طور کامل مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات دو شناور از شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به مهار لکه‌های نفتی و پاشش کامل مواد تجزیه کننده نفت کردند که خوشبختانه با توجه به عمق مناسب برای باکتری های تجزیه کننده نفت و همچنین تلاطم مناسب آب، لکه های نفتی به صورت کامل تجزیه و از ورود آن به ساحل جلوگیری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر