سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۲۷۹
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: رئیس اتحادیه خودروی تهران پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر، رئیس اتحادیه خودروی تهران پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

سال گذشته قیمت‌ها در بازار خودرو با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود افزایش قیمت خودروها در ماهای پایانی سال باعث شد تا شرکت‌های خودروساز اقدام به اجرای طرح‌های فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار نمایند که این اقدام کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار را به دنبال داشت اما آیا وضعیت کاهش قیمت‌ها در سال ۹۸ نیز ادامه می‌یابد و یا دوباره باید شاهد قیمت‌های لحظه‌ای در این حوزه باشیم؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه خودروی تهران در گفت‌وگو با عصر ایران اعتقاد دارد که اگر سیاست‌های دولت در روند افزایش عرضه با بازار ادامه دارد باشد باید شاهد کاهش قیمت‌ها در این حوزه باشیم. وی در مورد چگونگی وضعیت بازار خودرو در سال ۹۸ گفت: هم اکنون وضعیت قیمت‌ها مانند اسفند سال گذشته است و پیش بینی می‌شود تا این روال تا اردیبهشت ماه نیز ادامه یابد.

موتمنی با بیان این که قیمت خودرو تابع قانون عرضه و تقاضاست خاطر نشان کرد: در ماه‌های آخر سال ۹۸ و زمانی که با افزایش قیمت روبرو شدیم شرکت‌های خودروساز با دستور وزرات صنایع اقدام به عرضه خودرو به صورت تحویل فوری کردند که این اقدام توانست تأثیر خوبی در بازار گذاشته و لذا شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم.

این مقام صنفی پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه خودروی تهران ادامه داد: خودروهای ثبت نامی که در روزهای پایانی سال ۹۷ انجام گرفت در روزهای آتی و در فروردین تحویل می‌شود که این نکته نیز در کاهش قیمت خودرو در ماه‌های پیش رو تأثیر گذار است. اگر روال عرضه به همین شکل باشد و خودروسازان بتوانند خودروهای ثبت نامی را تحویل داده و اقدام به عرضه مناسب به بازار کنند قیمت‌ها با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه شده و می‌توانیم شاهد بازگشت قیمت‌ها با ماه‌های بهمن سال ۹۷ باشیم.

سال گذشته و پس از افرایش قیمت‌ها در اسفند ماه با فشار وزارت صمت دو شرکت ایران خودرو و سایپا با افزایش تولید اقدام به عرضه خودرو به صورت فوری و با قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار کردند. روند تحویل خودرو به گونه‌ای بود که مطابق اعلام مسئولان ایران خودرو روزانه ۱۸۰۰ خودرو با توجه به تعهدات قبلی تحویل مشتریان می‌شد که همین اقدام از سوی سایپا نیز انجام شد.

با توجه به اینکه تا روزهای آتی بازار خودرو دوباره با شدت بیشتری فعالیت خود را آغاز می‌کند انتظار می‌رود تا دولت و وزرات صمت با اجرای سیاست‌های تنظیم بازاری اقدامات کنترلی خود را افزایش داده تا مانند سال ۹۷ شاهد افت و خیز شدید قیمت‌ها در این حوزه نباشیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر