جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۲۸۱
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از افزایش حجم ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری به 290 میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، شاهپور رجایی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری شاهد بارندگی‌های مناسبی در استان بوده‌ایم که این امر موجب بهبود وضعیت منابع آب استان به‌ویژه منابع آب سطحی شده است.

وی میانگین بارندگی امسال در استان را 344 میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به میانگین بارش پارسال 241درصد و نسبت به میانگین بارش بلند مدت 143درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آبگیری 51 میلیون مترمکعبی سد رئیسعلی دلواری در 16 روز ابتدایی فروردین ماه خاطرنشان کرد: هم اکنون حجم ذخیره این سد به 290 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان معادل 42 درصد از ظرفیت مخزن این سد است یادآور شد: پارسال در همین زمان حجم ذخیره سد رئیسعلی دلواری 128 میلیون متر مکعب بود.

رجایی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار سد بزرگ دالکی، باغان، دشت پلنگ و خاییز در حال ساخت هستند تصریح کرد: با پایان ساخت این سدها امکان بهره‌برداری حداکثری از روان‌آب‌ها و سیلاب‌های استان بوشهر فراهم خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر