پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۳۱۷
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر از افزایش منابع تولید آب داخلی استان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید آب از آبشرین‌کن‌ها 70هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عبدالحمید حمزه پور در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب شهرستان دشتی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد آب شرب مصرفی مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر از خارج استان تامین می شود که باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی ما افزایش منابع آب داخلی استان است که با توجه به سواحل طولانی با خلیج‌فارس می‌توان این مهم را با تولید آب از آبشرین‌کن‌ها محقق کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در آبشیرین‌کن‌ها برای شهرهای استان پیش‌بینی شده که قرارداد ساخت حدود ۷۰ هزار متر مکعب آن منعقد شده و در حال اجرا است.

وی بر بازسازی شبکه‌های فرسوده آب‌رسانی تاکید کرد و گفت: در همین راستا با همکاری فرمانداران شبکه های فرسوده با اولویت و در کوتاه ترین زمان ممکن بازسازی می‌شوند.

حمزه پور خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ میلیارد ریال برای آب شهری دشتی مصوب شد که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز گفت: با تمهیدات صورت گرفته روستاهای شهرستان دشتی در فصل تابستان کمبود آب نخواهند داشت.

روح الله طاهریان پور افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش مصرف آب، تامین آب مورد نیاز مردم  در تابستان از دغدغه‌های ما است که در همین راستا حفر چاه‌‌های جدید و کف شکنی چاه‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل آب بادوله به‌زودی دو حلقه چاه حفر و کف‌شکنی  و دو حلقه چاه دیگر نیز در سنا و چاهگاه کف‌شکنی می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان همچنین با اشاره به اجاره چند حلقه چاه تا پایان اردیبهشت در شهرستان دشتی گفت: در حال حاضر 9 طرح مهم آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است که تلاش می‌کنیم تا قبل از فصل تابستان به بهره‌برداری برسد.

وی از تلاش برای تکمیل آبشریکن ساحلی تا پایان فروردین ماه خبر داد و تاکید کرد: در کنار اجرای طرح‌های آبرسانی صرفه‌جویی در مصرف آب باید در دستور کار مردم قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر