سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۳۹۳
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: طی ایام نوروز امسال، ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی این استان به فروش رفت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ارغوان مهدی‌زاده  صبح امروز در نشست با مسئولان حوزه گردشگری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت محصولات صنایع دستی استان بوشهر اظهار داشت: حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع دستی شاخص استان بوشهر است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان بوشهربا اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در ایام نوروز از استقبال  گردشگران از این بازارچه‌ها خبر داد و بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه وغرفه‌هایی می‌تواند به صنعتگران این انگیزه را بدهد که در نسبت به تولید و فعالیت در حوزه صنایع دستی استان حساسیت بیشتری داشته و به‌منظور معرفی بهتر این کالاها برای عرضه و فروش کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهند.

مهدی‌زاده افزود: همین امر کیفیت بخشی به تولید صنایع دستی در استان توسط صنعتگران در سال‌های اخیر سبب شده استقبال چمشگیری از خرید و استفاده از صنایع دستی صورت پذیرد.

وی از فروش تولیدکنندگان صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: در تعطیلات عید امسال شاهد فروش بیش از 20 میلیارد ریال از  محصولات صنایع دستی صنعتگران دستی استان  بوشهر به فروش رسید که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی قبلی و طرح‌های نوین در خصوص ارتقای کمی و کیفی تولیدات اقدام کنیم.

  معاون صنایع دستی استان بوشهر نیز با اشاره به فروش  افزون بر 21.2 میلیارد ریال صنایع دستی در ایام نوروز گفت: در تعطیلات عید امسال با برپایی 594 غرفه، 35 بازارچه و ایجاد فروشگاه‌ها و عرضه محصولات صنایع دستی استان در اقامتگاه‌های بوم گردی، تحول خوبی در امر معرفی و فروش کالاهای صنایع دستی داشتیم.

لیلا رحیمی با بیان اینکه این مهم سبب  رضایتمندی بیشتر صنعتگران فعال استان و استقبال گردشگران و میهمانان شد گفت: صنایع دستی استان بوشهر از لحاظ نوع، جنس، رنگ وتنوع بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: ما در نظر داریم  امسال با همه ظرفیت در راستای تولید با کیفیت با مواد اولیه مناسب حرکت کنیم که با خلاقیتی که از اکثر صنعگران استان سراغ داریم آینده صنایع دستی استان وفعالیت در این راستا بسیار پر رونق است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر