شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۴۵۳
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

فکرشهر - کورش امینی: اقامتگاه بوم گردی عشایری ایل قشقایی در بوشکان از شهرستان دشتستان افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی عشایری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوبی که در کشور و استان ما مورد غفلت واقع شده است، بحث گردشگری است که با برنامه ریزی و کمک به افراد خلاق می توان نتایج خوبی را در این ظرفیت شاهد بود.

عبدالکریم گراوند افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی بسیار کار ارزشمندی است زیرا با هزینه ای پایین و بازگشت سرمایه در زمان کم زمینه اشتغال جوانان روستا را فراهم می کند که نمونه این را در اغلب استان شاهد هستیم.

گراوند همچنین با انتقاد از سیستم نظام اداری تصریح  کرد: امروز جوانان ایده پرداز و فعال ما در بخش خصوصی با قرارگیری در پیچ و خم های سیستم اداری کشور مایوس می شوند و بعضا در اواسط مسیر بیخیال ایده خود می شوند و این موضوع باعث عدم رونق تولید خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: شعار امسال طبق بیانات مقام معظم رهبری سال رونق تولید است و تمام دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند که بدون تفسیر این شعار هر جایی که زمینه تولید فراهم است در کمترین زمان ممکن ایده ها و خلاقیت های این جوانان در دستور کار خود قرار داده تا شاهد رونق تولید باشیم.

ارغوان مهدی زاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان نیز ضمن معرفی ظرفیت های استان در بخش گردشگری گفت: استان بوشهر یک استان مستعد و دارای ظرفیت های بالای گردشگری است که ما امسال برنامه ریزی برای چند برابر شدن اقامتگاه های بوم گردی استان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در بخش اقامتگاه های بوم گردی عشایری هم اکنون در سه نقطه این منطقه در حال فعالیت هستیم که همه آن ها امروز رونق خوبی داشته اند و کماکان این ظرفیت برای این منطقه وجود دارد.

مهدی زاده در پایان گفت: ما برای تحقق شعار سال تمام تلاش خود را می کنیم و امیدواریم که بتوانیم در رونق تولید و اشتغال جوانان نقشی را ایفا کنیم و از این رو پذیرای طرح های گردشگری هستیم و تلاش در تسریع روند اداری و به ثمره نشستن طرح های گردشگری را خواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر