پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۴۶۱
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۲

فکرشهر: معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برخورد قانونی با ۹۵۵ تخلف صنفی در سطح استان خبر داد و گفت: بازار نظارت و قیمت‌ها پایش می‌شود.

به گزارش فکرشهربه نقل از مهر، رضا جمالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است و اقدامات و برنامه‌های نظارتی و بازرسی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به گشت‌های مشترک بازرسی، بازرسی روزانه از بازار، پایش قیمت‌ها، سامانه دریافت شکایات مردمی، استفاده از بازرسان افتخاری، تشکیل جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط اشاره کرد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: تلاش ما این است که مشکلات موجود در بازار را مرتفع و آرامش نسبی را برای مصرف کنندگان کالا و خدمات فراهم سازیم.

انجام ۶۶ هزار بازرسی

وی خواستار گزارش تخلفات توسط شهروندان شد و ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب و …موارد را گزارش کنند.

جمالی از انجام ۶۶ هزار و ۸۳۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این بازرسی‌های در راستای پایش بازار کالا و خدمات در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام گرفته است.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۶۷۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش ۴۴۳ میلیارد ریال شده که برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ارائه ۵۹۰۰ گزارش مردمی

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بازرسی روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات، گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های نظارتی مرتبط، رسیدگی و بررسی به شکایات مردمی با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ارائه پنج هزار و ۹۶۵ مورد گزارش به بخش ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دو هزار و ۵۱۱ مورد قابل پیگیری بود که ۹۵۵ مورد به عنوان متخلف صنفی شناسایی و برخورد قانونی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر