جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
قاسم تنگسیرنژاد 
کد خبر: ۵۴۴۷۴
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸

فکرشهر- قاسم تنگسیرنژاد: داستان نمایش «ویتسک» داستان پر فراز و نشیبی داشت که در نوع خود تجربه منحصر به فردی برای گروه اجرایی چه از نظر فنی و چه از نظر تدارک و تولید بود. آن چنان که من دریافتم نهادهایی که وظیفه قانونی و ذاتی شان «حمایت از فعالیت های فرهنگی» است برای تحقق این هدف چندان رغبتی از خود نشان نمی دهند و نهادهایی که اساسا وظیفه ذاتی شان چنین مسئله ای نیست، پیشگام و پیشرو هستند. این حالت پارادوکسیکال، بسیار شگفت انگیز، ناراحت کننده، دردناک و در عین حال امیدوارانه است. روزهایی که گروه اجرایی برای یافتن محل تمرین، خانه به دوش و حیران بود، نمایش در معرض تعطیلی قرار داشت - به طوری که زحمات چند ماهه 25 جوان در دشتستان هدر برود-، جناب آقای دکتر لقمان زاده (معاون سیاسی فرماندار وقت) آقای نوید متین (عضو شورای شهر برازجان) و آقای سید حسن لواسانی (مدیر آموزش و پرورش دشتستان) مسئولانه و دغدغه مند پیگیر رفع مشکل شدند و مشکل را حل کردند. به طور قطع و یقین می گویم اگر این عزیزان نبودند اکنون از ویستک تنها یک خاطره تلخ و حسرت برای آن 25 جوان باقی می ماند. برایم جای شگفتی بود که مسئولانی در شهرستان وجود دارند که تعطیلی یک پروژه برای شان خیلی مهم بود و از نظر من این یعنی یک قدم بلند رو به جلو. از آن جهت که تا چند سال پیش کسی برای تعطیلی و یا به روی صحنه نرفتن یک اثر هنری تره خرد نمی کرد بلکه کمر همت نیز می بست.

هدف از نگارش این یادداشت قطعا مدیحه سرایی و تملق نیست. اما معتقدم عدم تشکر از کسانی که با کمک های شان باعث شدند این موفقیت برای گروه اجرایی، دشتستان و استان به وقوع بپیوندد، نهایت بی انصافی است. آنچه که اهمیت و ضرورت انتشار این یادداشت را دو چندان می کند، بی تفاوت بودن نهادهای مسئول در این زمینه است. آنها نه تنها بدون اندکی دغدغه، نظاره گر بودند، حتی از انجام ساده ترین و بدیهی ترین وظیفه خود یعنی در اختیار گذاشتن محل تمرین نیز دریغ کردند.  جناب آقای یوسف اطمینان سخاوتمندانه با گروه همکاری کرد، در حالی که نهادی که مسئول تامین محل تمرین و تولید آثار هنری در این شهر هست، دریغ می ورزید.

اکنون که ویتسک به موفقیتی دست یافته جایی برای گله و شکایت نیست اما با تمام وجود از سوی خودم و گروه اجرایی اعلام می کنم هرگز آن روزهای سخت و بی مهری ها از یادمان نمی رود همچنان که یاری ها و توجه دیگر دوستان را فراموش نمی کنیم. 

از جناب آقای دکتر جواد لقمان زاده سرپرست محترم فرمانداری دشتستان صمیمانه سپاسگزاری می کنیم که بخش مهمی از کار را پیگیری کردند تا بتوانیم با دغدغه ای کمتر به کار ادامه دهیم. او مسئولانه در کنار گروه ایستاد و تا کار به سرانجام نرسید از پیگیری و حمایت دست نکشید. از جناب آقای سعادت نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی که صمیمانه و مسئولانه حمایت فراوانی کردند، از اعضای محترم شورای به ویژه جناب آقای نوید متین و شهردار محترم جناب آقای مهندس محمدی که همواره حامی فرهنگ و هنر بودند بسیار سپاسگزاریم.  

از آقایان دکتر محمد آقایان حسینی و دکتر محمد رهنما بسیار ممنونیم که بدون شک اگر همراهی و حمایت این عزیزان نبود هرگز هیچ اتفاقی نمی افتاد. جناب آقای دکتر دهدشتی مدیرکل محترم سیاسی استانداری که بسیار حمایت کردند، جناب آقای دکتر برزگر زاده مدیرکل محترم امور اجتماعی استانداری و آقای محمد مظفری معاون محترم ویکه زحمات فراوانی را متقبل شدند. از این عزیزان بسیار سپاسگزاریم. همچنین از حمایت های بی شائبه جناب آقای سروش گرمسیری بی نهایت ممنونیم.   

قدردانِ حمایت های بسیارِ هنرمند ارجمند جناب آقای جهانشیر یاراحمدی رییس محترم انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر هستیم. از پیگیری های فراوان استاد ارجمند سرکار خانم اشرف سلطانی نیا و جناب آقای دکتر محمدرضا شهبازی اساتید محترم دانشگاه آزاد بوشهر تشکر می کنیم.    

و در نهایت از حمایت های جناب آقای گراوند استاندار محترم بوشهر سپاسگزاریم که با دستور ایشان روند کمک به گروه نمایش ویتسک سرعت قابل توجهی گرفت. توجه ایشان نسبت به این اتفاق برای من جالب توجه و بسیار ارزشمند است.  

از همه عزیزانی که ما را در این مسیر حمایت کردند صمیمانه قدردانی می کنیم. در پایان لازم است اعلام کنم، نمایش ویتسک در بخش مناطق بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در شهر کرمان که با حضور گروه های نمایشی از سراسر کشور برگزار گردید، توانست در بخش های گریم، طراحی لباس، کارگردانی، نمایش برگزیده، بازیگری زن و بازیگری مرد کاندید دریافت جایزه شده و جوایز زیر را کسب کند.  

تندیس «بهترین بازیگر مرد» برای جهانشیر دهقان فرد، لوح تقدیر «بهترین کارگردان» و «جایزه ویژه هیات داوران» برای مهسا رهسپار و «نمایش برگزیده» را از آن خود کند. نمایش ویتسک با کسب این عناوین موفق شد به مرحله نهایی - «بین الملل» - بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران راه پیدا کرده و 9 اردیبهشت ماه عازم تهران خواهد بود. بدون شک برای شرکت در این مرحله نیز به حمایت مسئولان نیازمند است.  

با آرزوی سالی پربار و تداوم حمایت های مسئولان از کلیه گروه های هنری استان .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر