جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۴۷۶
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶

فکرشهر - کورش امینی: امام جمعه آب‌پخش گفت: مردم و باغداران خواستار تسریع در شروع دوره آبیاری نخیلات هستند و بارها از من خواسته‌اند که این درخواست را به گوش مسؤولین و متولیان‌امر برسانم.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی در گفتگو با فکرشهر در رابطه با مشکلات کشاورزان اظهار داشت: موضوع وضعیت آبیاری نخیلات منطقه  آب‌پخش را من در اواخر سال گذشته و در جریان حضور وزیر نیرو برای کلنگ زنی آب‌شیرین‌کن از زبان باغداران به ایشان اعلام کردم و همه ما به خصوص باغداران و کشاورزان منطقه آب‌پخش می‌دانیم که تعداد قابل توجهی از نخیلات در سال گذشته فقط یک‌بار آبیاری شده‌اند.

امام جمعه آب‌پخش با بیان اینکه همه مشکلات بحث کم‌آبی نیست بلکه به ضعف مدیریت برمی‌گردد، افزود: سال گذشته که زمستان پر‌آبی داشتیم تمام شد و اکنون در روزهای آغازین سال جدید و فصل مهم آبیاری نخیلات هستیم و دیگر جای سهل‌انگاری مسوولین نیست.

وی عنوان کرد: مسوولین آب استان اعلام کرده‌اند که بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب، پشت سد رئیسعلی دلواری داریم که با این وضعیت نخیلات منطقه آب‌پخش در سال جاری چهار مرحله می‌توانند آبیاری شوند تا حداقل جبران خسارات کم‌آبی سال گذشته شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه این نخیلات تمام زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: مسوولین اگر بخواهند سهل‌انگاری و بی‌توجهی کنند، نهایت ضعف مدیریتی آن ها را می‌رساند.

وی تأکید کرد: مردم و باغداران خواستار تسریع در شروع دوره آبیاری نخیلات هستند و بارها  از من خواسته‌اند که این درخواست را به گوش مسوولین و متولیان‌امر برسانم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر