پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با رهاسازی آب در فارس؛
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با رهاسازی آب از سد سلمان فارسی استان فارس، جریان سیلاب روزهای آینده وارد استان بوشهر می‌شود...
کد خبر: ۵۴۵۱۸
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با رهاسازی آب از سد سلمان فارسی استان فارس، جریان سیلاب روزهای آینده وارد استان بوشهر می‌شود.

به گزارش فکرشهر، شاهپور رجایی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای فارس، رها سازی آب از سد سلمان فارسی استان فارس از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۷ فروردین آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این رهاسازی آب در استان فارس جریان سیلابی از روز ۲۸ فروردین از طریق رودخانه مند وارد محدوده استان بوشهر و شهرستان‌های دشتی و دیر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه این جریان سیلاب در مجرای اصلی رودخانه عبور می‌کند و طغیان نخواهد کرد، ادامه داد: مخاطرات سیل و اطلاع‌رسانی لازم برای مسئولان محلی و ساکنان در حال انجام است.

به گفته رجایی، در سال آبی جاری ۸۳۳ میلیون مترمکعب روان آب در این استان جاری شده است که ۲۸۱ میلیون مترمکعب روان آب در سد رئیس‌علی دلواری ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی سال آبی گذشته استان بوشهر ۱۰۰ میلی متر بود اظهار داشت: میانگین بارندگی سال آبی جاری ۳۵۰ میلی متر است که نسبت به میانگین دراز مدت ۱۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر