پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۵۷
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: آیین زنگ هنرانقلاب صبح امروز در دبستان شهید هنرمند سروری مطلق خورموج نواخته شد.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، حمید زارعی در آیین زنگ هنر انقلاب که صبح امروز در دبستان شهید هنرمند سروری مطلق خورموج برگزار شد با اشاره به اهمیت شناخت شهید آوینی توسط نسل امروز انقلاب اظهار داشت: اندیشه‌های سید مرتضی آوینی، همچنان از جریانات مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود اما آشنایی با تفکرات آوینی با شناخت انقلاب اسلامی و پیوند آن با هنر حاصل می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی افزود: یک فیلم ساز با خواندن آثار آوینی می‌تواند بفهمد که چه آفت‌هایی کار او را تهدید می‌کند و با آوینی است که می‌توان به هنر انقلاب رسید.

وی با برشمردن دیدگاه شهید آوینی بیان کرد: شهید آوینی معتقد بود که فیلم  تماشاگر خود را عارف نمی‌کند اما می‌تواند به تماشاگر خودش تلنگر بزند و او خود به سمت نیکی و خوبی برود.

زارعی تصریح کرد: آوینی متفکر انقلاب اسلامی است همان طور که شهید مطهری قلمی مگر در خدمت اسلام ننوشته است  شهید آوینی هم چیزی ننوشته مگر اینکه در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: شهید آوینی اگر هم به سینما ورود پیدا کرد برای این بود تا آن را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گیرد و همان طور که اگر درباره سایر مسائل مثل نقاشی و گرافیک و اقتصاد نظر داده همه برای هدفی جز انقلاب نبوده است.

زارعی اضافه کرد: هنرمندان و مدیران فرهنگی اگر دغدغه انقلاب اسلامی دارند، با خواندن نظرات شهید آوینی می‌توانند راه رسیدن به هنر انقلاب را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز هنر خوب، مطلوب و ممتاز که شهید آوینی آن را تببین کرده، هنری است که محفلی و برای یک قشر خاص نباشد و هنر انقلاب یعنی هنری که مخاطبش عام بوده و هدفش تکثیر و گسترش دین، اخلاق و مبانی انقلاب اسلامی باشد.

زارعی افزود:چنین هنری که متناسب با فطرت پاک انسانی است و در کنار زیبایی‌شناسی روح مخاطب را نیز تزکیه می‌کند می‌تواند مصلح جامعه باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر