شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۹۲
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر از آغاز عملیات پرورش میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای تولید ۲۶ هزار تن میگوی پرورشی در اراضی ساحلی استان بوشهر، ۲ میلیارد قطعه بچه میگو تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، صغری اشرف از اجرای طرح پرورش میگو در تمام شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر خبردادو  اظهار داشت: امسال 5هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این اراضی در 10 سایت پرورش میگو در نقاط ساحلی استان بوشهر طراحی شده خاطر نشان کرد:  برای ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی ساحلی استان بوشهر 2 میلیارد قطعه بچه میگو تولید می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 14 مرکز تکثیر پرورش آبزیان در تولید بچه میگو فعال هستند تصریح کرد: مراکز تکثیر بچه میگو عملیات تولید در استان بوشهر آغاز کرده‌اند و نخستین تولید آنها اردیبهشت ماه به پرورش دهندگان تحویل می‌شود.

اشرف با بیان اینکه 5 هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به امر تولید میگوی پرورشی اختصاص یافته است افزود:  اراضی پرورش میگو از 4 هزار و 800 هکتار سال قبل امسال به 5 هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.

وی، با اشاره به ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر بیان کرد: پرورش دهندگان امسال برای تولید 26 هزار تن میگو هدف‌گذاری کرده‌اند و این در حالی است که سال گذشته 23 هزار تن میگو در اراضی پرورشی تولید شد.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر از صادرات 80 درصد میگوی پرورشی این استان خبر داد و تصریح کرد: از 23 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده در استخرهای پرورشی استان بوشهر بیش از 80 درصد آن به میزان 19 هزار تن آن به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر شد.

اشرف، استان بوشهر را در پرورش میگو در کشور پیشتاز دانست و گفت: این استان به سبب داشتن طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس از ظرفیت بالایی در امر پرورش آبزیان برخوردار است که هر سال بر اراضی پرورشی آبزیان از جمله میگو افزوده می‌شود.

وی، به مشکلات پرورش دهندگان میگو پرداخت و تصریح کرد: تهیه نهاده‌های پرورشی از جمله غذا و بچه میگو امسال با افزایش قیمت مواجه است که این مهم سبب بروز مشکلات و نگرانی برای پرورش دهندگان شده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است تمام تلاش شیلات استان بوشهر حمایت از تولیدکنندگان و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات آنان در افزایش و رونق تولیدات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر