جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۹۳
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر به عنوان قطب گوجه فرنگی استان با دارا بودن هفت هزار و ۶۰۰هکتار اراضی کشاورزی، سالانه۳۵۰هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت می‌شود.
به گزارش فکرشهر از فارس، کریم علی‌حسنی در نشست شورای اداری شهرستان دیر در بردخون اظهار داشت: هفت هزار و 600 هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شهرستان شامل 72 هکتار گلخانه‌ای و بقیه در فضای آزاد کشت می‌شود  که 350 هزار تن محصولات گوجه فرنگی برداشت و اغلب به استان‌های دیگر و کشور قطر صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه روزانه 400 تن  صیفی‌جات از دیر به مقصد کشور قطر صادرات داریم، افزود: دیر سومین شهرستان در زمینه معادن و صنعت است که بیش از 50 معدن فعال دارد و دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری است و هر ساله میزبان مردم از داخل و خارج کشور است و پتانسیل مناسبی در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری کارگروهی تشکیل شده که از 50 سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت شد و هر هفته با گروه‌های سرمایه‌گذاری نشست داریم و با حمایت و همراهی ادارات برای توسعه شهرستان استفاده می‌کنیم.

علی‌حسنی ابراز داشت: 296 قایق مجوزدار و 400 قایق بدون هویت در شهرستان فعالیت می‌کنند که هزار و 200 نفر به صورت مستقیم قایق‌های فاقد مجوز  فعالیت دارند و خانواده‌های زیادی از این راه امرار معاش می‌کنند که امیدواریم با همکاری متولیان امر وضعیت این قایق‌ها مشخص و مشکل سوخت آنها مرتفع شود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه همراهی مردم و مسؤولان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ادامه یابد، گفت: یکی از شاخص‌های ملاک ارزیابی مدیران، مراجعه کمتر مردم به فرمانداری و رضایتمندی آنان از دستگاه های اجرایی است.

وی خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های هفته دولت شد و افزود: ارزاق مردم در ماه رمضان آماده و برای توزیع مشخص شود و برنامه محور بودن مدیران به همراه افق و دورنمای هر اداره تا سال 1400 تعیین شود و تا 15 اردیبهشت به فرمانداری ارسال شود.

علی‌حسنی ابراز داشت: سال گذشته 300 میلیارد ریال پروژه در بخش افتتاح و کلنگ‌زنی شد که قول می‌دهیم تقاطع بردخون کهنه به صورت مهندسی اصلاح شود، جاده بردخون به خورخان تکمیل شود و جاده ورودی سجادیه تکمیل و راه‌اندازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر