پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۹۴
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶

فکرشهر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: بخش عمده‌ای از محصولات صادر شده از گمرکات استان، تولیدات تلاشگران بومی اعم از صنعتکاران و کشاورزان فعال در استان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید زرین‌فر صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از دیرباز بندر بوشهر مسیر دسترسی تولیدکنندگان سراسر کشور به بازارهای کشورهای دیگر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر ادامه داد: با این وجود جای خوشحالی است که بخش عمده‌ای از محصولات صادر شده از گمرکات استان، تولیدات تلاشگران بومی اعم از صنعتکاران و کشاورزان فعال در استان است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، میگوی پرورشی و گوجه فرنگی بوده است.

زرین‌فر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ صادرات قطعی گمرکات استان با احتساب میعانات گازی حدود ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۸ میلیارد و ۷۲۱ میلیون دلار بوده است.

افزایش میزان صادرات

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود کاهش ۲۱ درصدی وزن صادرات اما از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: واردات قطعی استان در سال گذشته، حدود ۵۵۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: بیشترین حجم واردات مربوط به گمرک منطقه ویژه بندری بوشهر است که از نظر وزنی ۹۴ درصد و از نظر ارزشی ۹۰ درصد از کل واردات گمرکات استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر