پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۶۱۳
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: شهردار نخل تقی از افتتاح بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور در نخل تقی عسلویه خبر داد و گفت: این دهکده گردشگری در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال اجراء و افتتاح شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید احمد علمداری ظهر امروز در آیین افتتاح دهکده ساحلی گردشگری خلیج فارس در بندر نخل تقی  با بیان اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین دهکده گردشگری جنوب کشور است اظهار داشت: دهکده گردشگری ساحلی خلیج فارس نخل تقی در زمینی به مساحت 16 هکتار ساخته و به عنوان بزرگترین دهکده گردشگری جنوب کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در کنار صنایع عظیم پارس جنوبی قرار دارد تصریح کرد: دهکده ساحلی نخل تقی نقش مهم و تعیین کننده‌ای در ایجاد نشاط، شادابی، تفریحی، گردشگری و اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی هنری دارد.

وی افزود: با توجه به سکونت تعداد زیادی از کارکنان صنایع پارس جنوبی در این منطقه، ایجاد یک مرکز گردشگری، تفریحی باارزش همواره یکی از مطالبات به حق آنها و مردم این منطقه بوده است

شهردار نخل تقی از سرمایه‌گذاری 450 میلیارد ریالی در ساخت این دهکده خبر داد و بیان کرد: اعتبار این پروژه از محل منابع داخلی شهرداری نخل تقی، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده تامین شده است.

علمداری به ظرفیت دهکده ساحلی گردشگری خلیج فارس بندر نخل تقی پرداخت و خاطر نشان کرد: در این دهکده، سالن آمفی تئاتر به ظرفیت 500 نفر با آب نمای موزیکال، شش آب نمای پیشرفته همراه با بازی کودکان اجراء شده است.

وی، از اجرای طرح  اسکله سنگی به مساحت‌های 130 و 110 متر در دهکده ساحلی گردشگری خلیج فارس بندر نخل تقی خبر داد و تصریح کرد: در این مجموعه، حوضچه آرامش به مساحت 11 هزار و 300 متر مربع ساخته شده است.

شهردار نخل تقی با بیان اینکه در این دهکده قابلیت سرمایه‌گذاری برای ورزش‌های آبی فراهم است گفت: 37 آلاچیق با انواع تفریحات ویژه خانواده‌ها، جوانان و بانوان فراهم شده و جاده سلامت با امکانات پیست دوچرخه سواری راه‌اندازی شده است.

  علمداری زمین ورزشی اسکیت، بازی کودکان، مخزن ذخیره آب زمینی، 32 چشمه سرویس بهداشتی و حمام را از دیگر ویژگی دهکده ساحلی گردشگری خلیج فارس بندر نخل تقی دانست و افزود: در این دهکده موج شکنی به طول 2300 متر اجراء شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده 12 هکتار اراضی حاشیه این طرح، به دهکده ساحلی گردشگری خلیج فارس بندر نخل تقی افزوده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر