شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر - الهام راسخی: نیمه آذرماه سال 1397 در مصاحبه با مشاور فرماندار در امور جوانان، پیرامون سرنوشت پر پیچ و خم خانه جوان برازجان در طول 15 سال گذشته صحبت کردیم.
کد خبر: ۵۴۶۶۲
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فکرشهر - الهام راسخی: نیمه آذرماه سال 1397 در مصاحبه با مشاور فرماندار دشتستان در امور جوانان، پیرامون سرنوشت پر پیچ و خم خانه جوان برازجان در طول 15 سال گذشته صحبت کردیم.

اینکه در دولت دوم سیدمحمد خاتمی برای اینکه فعالیت تشکل های مدنی در چارچوب و محیط تعریف شده ای اتفاق بیافتد، خانه های جوان شکل گرفت. پس از آن در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مسکوت ماند و با روی کار آمدن دولت روحانی دوباره احیا شد.

خانه جوان برازجان، از سال 1392 که در تصرف شورای وقت شهر برازجان درآمده بود تا بهمن ماه سال 1396 که توسط اداره ورزش و جوانان بازپس‌گیری شد، محل نزاع ها و درگیری های لفظی و سیاسی بر سر این مکان بود، تا جایی که حتی پای استاندار سابق نیز به میان کشیده شد که شرح آن به تفصیل در گزارش «خانه جوانی که میان کشمکش ها پیر شد» آمده است.

در گزارش مذکور اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان افتتاح خانه جوان را به هفته آخر آذرماه 1397 موکول کرده و حتی از نصب پرده های آن نیز خبر داده بود.

اما با گذشت 4 ماه از قول افتتاح که توسط جواد لقمان زاده، سرپرست فعلی فرمانداری دشتستان داده شده بود، همچنان درب خانه جوان به روی جوانان بسته مانده و مشخص نیست در پس پرده های آن چه می گذرد؟! این در حالی است که اکثر خانه های جوان در سایر شهرهای استان بوشهر افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

در آخرین پیگیری «فکرشهر» در مورد زمان افتتاح خانه جوان، مجددا لقمان زاده قول داد زمان افتتاح خانه جوان روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) که روز جوان نیز نامگذاری شده است، خواهد بود ولی نه تنها در این روز خانه جوان برازجان افتتاح نشد، بلکه هیچ مراسمی نیز پیرامون روز جوان توسط متولیان امور جوانان شهرستان به انجام نرسید. 

البته برخی شنیده ها حاکی از آن است که در روز مذکور رئیس اداره ورزش و جوانان دشتستان در شهرستان حضور نداشته و یکی از دلایل این موضوعات همین مسئله بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر