پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۶۷۷
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز عملیات سم‌پاشی علیه هجوم ملخ‌ها گفت: حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه هجوم ملخ‌ها سم‌پاشی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم انجام و عملیات سم پاشی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته سم‌پاشی در منطقه بریکان، باشی و دلوار در شهرستان تنگستان به مساحت ۱۰۰ هکتار آغاز شد که عملیات سم‌پاشی به صورت زمینی انجام شده است.

وی از سم‌پاشی زمینی در منطقه آب‌پخش دشتستان به مساحت ۴۰۰ هکتار به صورت زمینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیلم نیز سم‌پاشی زمینی روز اول اردیبهشت انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از سم‌پاشی ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شبانکاره دشتستان در روز یکم اردیبهشت خبر داد و بیان کرد: منطقه درازی و چاووشی شهرستان دشتی نیز به مساحت ۴۰۰ هکتار روز دوم اردیبهشت سم‌پاشی می‌شود.

وی ادامه داد: از سوم تا ششم اردیبهشت سم‌پاشی هوایی و زمینی در هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان شامل گندم‌ریز، دره چیتو، سرکره، چاه‌خانی و عیسوند با استفاده از یک فروند هواپیما و دو ماشین سم‌پاش انجام می‌شود.

منوچهری افزود: ششم اردیبهشت‌ماه عملیات سم‌پاشی هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دوراهک و آبدان در شهرستان دیر به صورت زمین سم‌پاشی خواهد شد.

وی از انجام سم‌پاشی زمینی در ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دشتی در روز هفتم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی شول و چشمه در شهرستان گناوه نیز هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه به صورت زمینی سم‌پاشی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر